Τετάρτη 20 Μαΐου 2009

'Non, Je Ne Regrette Rien'


Edith Piaf, μια γυναίκα, μια φωνή που σημάδεψε με την παρουσία της τη νεότερη μουσική ιστορία της Γαλλίας αλλά και την παγκόσμια.

«Δε μετανιώνω για τίποτα», λέει αυτό το τραγούδι –σταθμός στη ζωή και στη μουσική της Edith Piaf.Ένα τραγούδι που γράφτηκε στα τελευταία χρόνια της ζωής της (συγκεκριμένα το 1960), 3 μόλις χρόνια πριν το θάνατό της, το 1963.Ένα τραγούδι το οποίο είπε ενώ είχε ουσιαστικά αποσυρθεί από τις εμφανίσεις , γιατί την άγγιξε βαθιά στην ψυχή της, ένα τραγούδι που ήταν η ίδια η ζωή της.

Η λυτρωτική βαρύτητα του τραγουδιού σφραγίζει τη τελευταία της βιογραφικής ταινίας με τίτλο, La Vie en Rose,ή La Môme. Μία ταινία που συγκίνησε εκατομμύρια θεατές σε όλον τον κόσμο και έδωσε το έναυσμα σε πολλούς να ξαναψάξουν τη ζωή της αλλά και τη μουσική της.

Πρόκειται λοιπόν για την ταινία του Olivier Dahan, με την καταπληκτική Marion Cotillard στον πρωταγωνιστικό ρόλο.
Edith Piaf .Μια σπάνια γυναίκα με ύψος 1.47 είχε τέτοια δυναμική παρουσία που οι άλλοι δίπλα της έμοιαζαν μικροσκοπικοί. Χωρίς μάρκετινγκ και κόλπα του hit-parade έβαλε μια ανεξίτηλη στάμπα στο γαλλικό τραγούδι, που όμοια της δεν έχει υπάρξει ξανά. Μόνο με το ταλέντο και το πάθος του, ένα σπουργιτάκι έγινε η σημαντικότερη και δημοφιλέστερη Γαλλίδα τραγουδίστρια...

'Non, Je Ne Regrette Rien'
Non ! Rien de rien
Non ! Je ne regrette rien
Ni le bien qu'on m'a fait
Ni le mal tout ça m'est bien égal !
Non ! Rien de rien
Non ! Je ne regrette rien
C'est payé, balayé, oublié
Je me fous du passé !
Avec mes souvenirs
J'ai allumé le feu
Mes chagrins, mes plaisirs
Je n'ai plus besoin d'eux !
Balayées les amours
Et tous leurs trémolos
Balayés pour toujours
Je repars à zéro
Non ! Rien de rien
Non ! Je ne regrette rien
Ni le bien, qu'on m'a fait
Ni le mal, tout ça m'est bien égal !
Non ! Rien de rien
Non ! Je ne regrette rien
Car ma vie, car mes joies
Aujourd'hui, ça commence avec toi !
"Όχι, τίποτα, για τίποτα δε λυπάμαι
για τίποτα,
ούτε για το κακό που μου κάνανε,
ούτε για το καλό,
όλα τούτα το ίδιο μου κάνουν.

Όχι, τίποτα, με τίποτα,

όχι, δε μετανιώνω για τίποτα

Έχω πληρώσει, έχω σβήσει,

έχω ξεχάσει το παρελθόν
και σκασίλα μου μεγάλη!

Aναθυμούμενη, άναψα φωτιά

με τις χαρές και τις λύπες μου.
Διαλυμένοι οι έρωτές μου κι οι τρεμούλες τους.

Σαρωμένοι για πάντα!

Ξαναρχίζω απ' το μηδέν!

Όχι, τίποτα, για τίποτα
δε λυπάμαι
για τίποτα,
ούτε για το κακό που μου κάνανε,
ούτε για το καλό,
όλα τούτα μου κάνουνε το ίδιο.

Όχι, τίποτα, με τίποτα,
όχι, δε μετανιώνω για τίποτα.
Γιατί η ζωή μου, οι χαρές μου,

σήμερα ξαναρχίζουν μαζί σου...
Dumond Vaucaire (Non, Je Ne Regrette Rien)

3 σχόλια:

  1. Όσα δεν έγινα μην τρέχεις να προλάβεις
    αφού δεν μπόρεσες ποτέ να καταλάβεις...
    Πως ήσουν πάντα,απ'την αρχή μέχρι το τέλος
    εσύ η ασπίδα μου το τόξο και το βέλος..."

    ΧΑ.ΠΑ.Ν (ΧΑΜΕΝΑ ΠΑΡΤΑΛΙΑ ΝΙΓΡΙΤΑΣ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. οχι δεν μετανοιώνω γιατί η ευτυχία είναι στιγμές.
    Και οι στιγμές αυτές είναι αναπάντεχες, δεν τις ορίζουμε.
    Αυτές όμως ορίζουν τη ζωή μας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν μετανιώνω γιατί πάντα έκανα ότι ήθελα κι ας έπαθα, όσα λάθη έχω κάνει είναι δικά μου...
    για ότι έχω κάνει δεν μετανιώνω δεν μετανιώνω είναι η ζωή μια πλάνη γεμάτη δάκρυ και ψέμα μόνο και πίστεψα σε σένα κι εσύ ήσουν ΨΕΜΑ......
    όπως πολύ καλά τα λέει και ο Κ.Τουρνάς

    ΑπάντησηΔιαγραφή