Τετάρτη, 4 Μαρτίου 2009

ΓΙΟΡΤΗ ΜΙΣΟΥΣ ΣΤΗ ΔΑΦΝΗ ΣΕΡΡΩΝ

Επέτειος αυτή τη βδομάδα για τα θύματα στο «Μαϊμούν Ντερέ»। Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, συγκεντρώθηκαν στην περιοχή της Δάφνης Σερρών κάποιοι λίγοι νοσταλγοί του παρελθόντος και βουλευτές και πολιτευτές της δεξιάς και της ακροδεξιάς, όχι τόσο για να τιμήσουν αυτούς που θεωρούν ήρωες, όσο για να καταραστούν τους "εχθρούς του "έθνους" και να διατρανώσουν την αντίθεσή τους στους "προδότες κομμουνιστοσυμμορίτες » ।Ουδέποτε αναλύθηκε ιστορικά τι ακριβώς συνέβη στην περιοχή। Ασφαλώς χάθηκαν άδικα αθώοι άνθρωποι.Αλλά προβάλλεται μόνο μία άποψη που εκφράζεται από γνωστούς ακροδεξιούς και χουντικούς της περιοχής ( Γούδας κλπ) । Αναφερόμαστε στο 1944 όταν στον τόπο μας υπήρχε φασιστική Γερμανική κατοχή και όλοι πρέπει να είναι προσεκτικοί όταν προσεγγίζουν τα γεγονότατης εποχής.
Οι εορτασμοί αυτοί έχουν πλέον συρρικνωθεί στα όρια των λίγων αυτών δεκάδων γραφικών ακροδεξιών, δεξιάς προς την ακροδεξιά και τη χούντα।Δυστυχώς, δίπλα σ' αυτές τις παραδοσιακές μορφές των γιορτών του μίσους - που βρίσκονται σε πλήρη παρακμή- έκαναν φέτος την εμφάνισή τους και δήμαρχοι υποστηριζόμενοι από το ΠΑΣΟΚ όπως ο δήμαρχος του δήμου Αχινού Γιάννης Πιλιτζίδης . Αλήθεια ο δήμαρχος υιοθετεί την άποψη περί κομμουνιστοσυμμοριτών όταν στενότατοι συνεργάτες του στο δήμο Αχινού είναι κομμουνιστές;
Στις 18 Σεπτέμβρη 1989, ψηφίστηκε ο Ν.1863/89, ο οποίος διαπνέεται από πνεύμα συμφιλίωσης και ομοψυχίας. Το περιεχόμενό του είναι η άρση των συνεπειών του εμφυλίου πολέμου 1945 – 1949. Νόμος που βουλευτές και στελέχη της Ν.Δ και του ακροδεξιού κόμματος του Καρατζαφέρη γράφουν στα παλιά τους τα παπούτσια
60 χρόνια μετά την λήξη του εμφυλίου , ορισμένοι θέλουν ακόμα να βλέπουν φαντάσματα, στρατοδικεία και την Μακρόνησο. Τι κι αν τα όπλα σίγησαν το 1949 στο Γράμμο, οι ιδεολογικές πυροβολαρχίες των νικητών (άραγε υπάρχει νικητής σε εμφύλιο πόλεμο;) δεν έπαυσαν έκτοτε να εκτοξεύουν συστηματικά ρητορικές οβίδες διαστρέβλωσης, λασπολογίας, αντικομμουνιστικού μένους και σκοταδισμού. Επί ολόκληρες δεκαετίες μετά τη λήξη του Εμφυλίου, το επίσημο κράτος γιόρταζε ανελλιπώς κάθε χρόνο τη συντριβή των «κομμουνιστοσυμμοριτών» στο Βίτσι – Γράμμο και την «εποποιΐα» των χωροφυλάκων του Συντάγματος Μακρυγιάννη κατά της «ανταρσίας των εγκληματικών ορδών του εαμοκομμουνισμού», το Δεκέμβρη 1944 στην Αθήνα.Σήμερα, για τα προαναφερόμενα, φρόντισε η επίσημη ΝΔ, που μέσω των βουλευτών της πολιτευτών της , βρέθηκε σύσσωμη στο μνημείο του διχασμού για την τέλεση του συγκεκριμένου μνημόσυνου.
Η τέλεση του μνημόσυνου μπορεί να ήταν πράξη επιβεβλημένη από την εξακολουθητικώς ιδεολογική τοποθέτηση και κοσμοθεωρητική αντίληψη των οργανωτών της εκδήλωσης, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να τύχει επιβράβευσης από τον Δημοκρατικό Λαό.
35 χρόνια από τη μεταπολίτευση, κάποιοι όμως επιμένουν να βλέπουν με τα μάτια του παρελθόντος το παρόν και το μέλλον, και να διοργανώνουν γιορτές αντικομμουνιστικού μένους και εμφυλιοπολεμνκού διχασμού.Ο δημοκρατικός κόσμος της περιοχής αποδοκιμάζει τέτοιες ενέργειες που προσβάλλουν το παρελθόν και την ιστορία του και επιδιώκουν να παρουσιάσουν με προπαγανδιστική διάθεση κάποιες από τις πιο δύσκολες στιγμές της ιστορίας της χώρας μας.

Δευτέρα, 2 Μαρτίου 2009

ΔΙΠΛΑΣΙΟΙ ΚΡΑΤΟΥΜΕΝΟΙ ΣΤΙΣ ΦΥΛΑΚΕΣ ΝΙΓΡΙΤΑΣ


Διπλάσιοι κρατούμενοι στις φυλακές Νιγρίτας

Ούτε ένας, ούτε δύο, ούτε τρεις. 320 επιπλέον κρατούμενοι, θα φιλοξενούνται στο νέο Γενικό Κατάστημα Κράτησης στη Νιγρίτα, φτάνοντας το συνολικό αριθμό σε 600 άτομα. Ουσιαστικά ο αριθμός διπλασιάστηκε, χωρίς μέχρι σήμερα να έχει δοθεί επίσημα μια εξήγηση, πως γίνεται να χωρέσουν 600 άτομα, σε έναν χώρο που κατασκευάστηκε για 280.
Στο όνομα της αποσυμφόρησης των φυλακών του Κορυδαλλού, διπλασιάζουν τον αριθμό των θέσεων. Είναι χαρακτηριστικό πως μόνο οι κρατούμενοι στις νέες φυλακές, θα είναι όσοι και οι μόνιμοι κάτοικοι της γειτονικής Ανθής.
Όπως είναι γνωστό, το κτιριακό συγκρότημα των νέων φυλακών, σχεδιάστηκε για να καλύπτει τις ανάγκες 280 κρατουμένων και μόνο. Αυτό αναφέρει η σχετική μελέτη της «ΘΕΜΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ» που δημοπράτησε το έργο. Αυτό είχε ανακοινώσει από τις Σέρρες το 2003 και ο τότε υπουργός Δικαιοσύνης, Φίλιππος Πετσάλνικος.

Από τις 280 φτάσαμε τελικά στις 600 θέσεις, χωρίς την ίδια ώρα να έχει υπάρχει αύξηση των τετραγωνικών, κυρίως στο κτίριο κοιτωνισμού των κρατουμένων.
Χωρίς να υπάρξει καμία απολύτως ενημέρωση, η «ΘΕΜΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ», προχώρησε σε νέες ρυθμίσεις στο εσωτερικό της πτέρυγας κοιτωνισμού των κρατουμένων, χωρίζοντας κελιά στα δύο ή τοποθετώντας και τρίτο κρεβάτι μέσα σε αυτά.
Ο διπλασιασμός της χωρητικότητας των νέων φυλακών της Νιγρίτας, ανακοινώθηκαν από επίσημα κυβερνητικά χείλη. Στις 12/5/2008 ο τότε υπουργός Δικαιοσύνης Σωτήρης Χατζηγάκης, στο πλαίσιο των μέτρων που είχε ανακοινώσει η κυβέρνηση για την αποσυμφόρηση των φυλακών, είχε κάνει λόγο ευθέως για … 600 θέσεις στη Νιγρίτα. «Νέο Κατάστημα Κράτησης Νιγρίτας Σερρών, χωρητικότητας 600 θέσεων κρατουμένων, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί το φετινό φθινόπωρο» είχε δηλώσει συγκεκριμένα ο τότε υπουργός Δικαιοσύνης, χωρίς βέβαια να εξηγήσει το «τρυκ» του διπλασιασμού.

Η δήμαρχος Νιγρίτας, Αγγελική Μήκα, αδιαφόρησε πλήρως για το θέμα, ούτε το έθεσε κατά την πρόσφατη επίσκεψη του Γενικού Γραμματέα του υπουργείου Δικαιοσύνης. Ο ίδιος είχε επιθεωρήσει τις εργασίες στο νέο σωφρονιστικό κατάστημα, δηλώνοντας πως στόχος του υπουργείου, είναι η λειτουργία του να ξεκινήσει τον ερχόμενο Μάιο.
Υποσχέθηκαν και δεσμεύτηκαν στην τοπική κοινωνία για φυλακές με ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Σήμερα κάνουν αχούρια. Άνθρωποι θα στεγάζονται εκεί μέσα και όχι ζώα. Πήραν τα κελιά και τα έκοψαν στα δύο, για να χωρέσουν περισσότερο κόσμο. Η τοπική κοινωνία συναίνεσε στην κατασκευή Καταστήματος Κράτησης, χωρητικότητας 280 θέσεων και όχι 600 θέσεων. Το δημοτικό συμβούλιο Νιγρίτας ως συνήθως με άλλα πράγματα ασχολείται και όχι με αυτά που απασχολούν τους δημότες

Κυριακή, 1 Μαρτίου 2009

Το αποκριάτικο έθιμο του Μπαμπόγερου στο Φλάμπουρο


Σήμερα Κυριακή της Τυρινής και αύριο Καθαρά Δευτέρα, στο Φλάμπουρο αναβιώνει το έθιμο του Μπαμπόγερου। «Ο Μπαμπόγερος» εδώ , σε αντίθεση με την υπόλοιπη Ελλάδα, συμβολίζει το καλό και την υγεία। Η εμφάνισή του είναι ξεχωριστή, αν και ... τρομακτική। Είναι ντυμένος με μαύρα ή καφέ δέρματα αιγοπροβάτων και από τη μέση του κρέμονται διαφορετικού μήκους κουδούνια. Διακρίνονται μόνο τα μάτια του, αφού στο κεφάλι του φοράει ένα μαύρο, τεράστιο μυτερό καπέλο περίπου τριών μέτρων, στολισμένο με χάντρες, κορδέλες και μαντίλια, τη λεγόμενη «μπαμπουσάρκα». Η ξεχωριστή αυτή ενδυμασία αποτελεί ένα στοιχείο με πολλούς συμβολισμούς, σχετικούς με το πνεύμα της υγείας και της ευημερίας των κατοίκων. Νωρίς το πρωί, ο «Μπαμπόγερος», αφού πάρει την ευλογία της μάνας του, κατευθύνεται στην εκκλησία για να πάρει τη χάρη της Αγίας 'Αννας, της ομώνυμης εκκλησίας του χωριού, ενώ στη συνέχεια επισκέπτεται κάθε σπίτι του χωριού με σκοπό να σκορπίσει το κακό και να φέρει τύχη και υγεία. Το έθιμο του «Μπαμπόγερου» ολοκληρώνεται την Καθαρά Δευτέρα, με ένα μεγάλο γλέντι που στήνεται στην πλατεία του χωριού, δίνοντας στους επισκέπτες την ευκαιρία να θαυμάσουν τον περίτεχνο και μοναδικό χορό των «Μπαμπόγερων», αλλά και την ευκαιρία να δοκιμάσουν νηστίσιμα εδέσματα.