Στην αρχή, ήρθανε για τους κομμουνιστές. Δεν μίλησα, γιατί δεν ήμουν κομμουνιστής. Μετά ήρθαν για τους Εβραίους. Πάλι δεν μίλησα, γιατί δεν ήμουν Εβραίος. Μετά ήρθαν για τους εργάτες, τα μέλη των συνδικάτων. Πάλι δεν μίλησα, γιατί δεν ήμουν σοσιαλιστής. Στο τέλος όμως, όταν ήρθαν να πιάσουν εμένα, δεν είχε απομείνει κανένας για να μιλήσει…. Μπέρτολντ Μπρεχτ
Ετικέτες
- Αντιμνημόνιος (3)
- ΑΡΙΣΤΕΡΑ (2)
- Ε και καλά.. (21)
- ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ (3)
- ΟΙ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΜΟΥ (8)
- ΟΜΟΡΦΟΣ ΔΗΜΟΣ ΚΑΙ ΝΟΙΚΟΚΥΡΕΜΕΝΟΣ (3)
- ΠΑΟΚ ΚΑΙ ΞΕΡΟ ΨΩΜΙ (1)
- ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ (14)
- ΠΟΛΙΤΙΚΟΛΟΓΙΕΣ (4)
- VIDEO (5)
Παρασκευή 20 Μαρτίου 2009
Η ανωνυμία των blogs
Έλαβα ένα σχόλιο από τη δήμαρχο Νιγρίτας κ. Μήκα αναφορικά με την ανάρτηση που αφορά στην Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΓΗΣ. Ευχαριστώ για τα καλά της λόγια . Επειδή, ευγενικά είναι αλήθεια θέτει το ζήτημα της ανωνυμίας του bloogger θα ήθελα να καταθέσω την άποψη μου για να ένα ζήτημα που είναι επίκαιρο την περίοδο αυτή
Μας ζητάνε σε όλη μας την ζωή να είμαστε Ανώνυμοι. Να μην ξεχωρίζουμε . Να μην διαφέρει η φωνή μας , αλλά και η γνώμη μας να είναι σχεδόν η ίδια με τις ομάδες που επώνυμα μας εκπροσωπούν. Να χανόμαστε μέσα στο πλήθος και για δεκαετίες να κυκλοφορούμε επιζητώντας «συνειδητά» την ανωνυμία που έραψαν στα μέτρα μας . Μέχρι που κάποια στιγμή χρησιμοποιούμε την τιμωρία-Ανωνυμία για να εκφράσουμε τις δικές μας σκέψεις, τις δικές μας θέσεις αλλά πάνω απ’ όλα τις δικές μας αλήθειες. Έρχεται όμως η στιγμή που η Επωνυμία θίγεται από την Ανωνυμία σου. Ήρθε η στιγμή που τώρα σου ζητούν να είσαι Επώνυμος όχι για να ξεχωρίσεις αλλά για να τιμωρηθείς που δεν τήρησες τα στερεότυπα και τους κανόνες
« Το διαδίκτυο -περίπου σαν επινόηση του Μπόρχες-αποβαίνει τόπος συνάντησης της ανθρωπότητας σε ό,τι ευγενές και απεχθές έχει».
Θα προσέθετα: Και ο καθένας μετέχει σε κάτι ευγενές ή σε κάτι απεχθές εφόσον το επιλέγει. Δεν υπάρχει καμιά μηχανή που σε μεταφέρει στα διαδικτυακά κανάλια. Πληκτρολογείς και μεταφέρεσαι σε αγαπημένες τοποθεσίες . Στην περίπτωση των blogs οι απόψεις δεν επιβάλλονται από τον ανώνυμο συγγραφέα τους. Γιατί περί απόψεων πρόκειται τις περισσότερες φορές. Και φαίνεται, για μένα, ότι αυτό είναι τελικά που ενοχλεί: η διατύπωση άλλων απόψεων που δεν μπορούν να ελεγχθούν από κανένα κέντρο.
Οι bloggers, στην πλειονότητά τους, με όνομα, γνωστό προσωπείο ή ψευδώνυμο εφόσον δεν πληρώνονται και δεν καθοδηγούνται από κάποιο κέντρο εξουσίας, και εφόσον δεν πλασάρουν τη δουλειά τους, είναι χομπίστες που απολαμβάνουν τις νέες μορφές και τα αγαθά της επικοινωνίας.
Γράφουν κυρίως απόψεις, σχολιάζουν με έναν άμεσο τρόπο την καθημερινότητά τους, απελευθερωμένοι από τη μάσκα της σοβαροφάνειας,.
Αυτές τις μέρες κλείνω 1 μήνα σε αυτό το blog. Είναι το πρώτο μου και δημιουργήθηκε σχεδόν φυσικά σε μια στιγμή που βίωνα εμπειρίες που ήθελα να μοιραστώ με τους άλλους,. Όλα αυτά στο περιθώριο της επαγγελματικής δραστηριότητας.
Ένα μήνα μετά, μου αρέσει να κρίνομαι όχι υπό τη φόρτιση (βλέπε προκατάληψη) του κύρους που φέρει ή δεν φέρει το όνομα. Άρα, επιλέγω σκόπιμα η προσοχή του αναγνώστη να πέφτει στις αξίες και στο ενδιαφέρον των όσων γράφω.
Μου αρέσει να κρίνομαι για τα γραφτά μου που υπηρετούν ενδεχομένως μια ατομική ματαιοδοξία, και που δεν εξαρτώνται από κάποιο άλλο συμφέρον ή ιδιοτέλεια.
Μου αρέσει να πειραματίζομαι με τα απωθημένα μου . Δεν θα βρίσω και δεν θα συκοφαντήσω ποτέ από αυτό το βήμα
Μου αρέσει λοιπόν ήσυχος πλοηγός του διαδικτύου να χαράζω πορείες, να στήνω το αυτί μου να ακούω με τον δικό μου τρόπο όσα συμβαίνουν γύρω μου και έκπληκτος να αναφωνώ:
«Ο κόσμος είναι πάντα καινούργιος μπροστά μου…»
Μας ζητάνε σε όλη μας την ζωή να είμαστε Ανώνυμοι. Να μην ξεχωρίζουμε . Να μην διαφέρει η φωνή μας , αλλά και η γνώμη μας να είναι σχεδόν η ίδια με τις ομάδες που επώνυμα μας εκπροσωπούν. Να χανόμαστε μέσα στο πλήθος και για δεκαετίες να κυκλοφορούμε επιζητώντας «συνειδητά» την ανωνυμία που έραψαν στα μέτρα μας . Μέχρι που κάποια στιγμή χρησιμοποιούμε την τιμωρία-Ανωνυμία για να εκφράσουμε τις δικές μας σκέψεις, τις δικές μας θέσεις αλλά πάνω απ’ όλα τις δικές μας αλήθειες. Έρχεται όμως η στιγμή που η Επωνυμία θίγεται από την Ανωνυμία σου. Ήρθε η στιγμή που τώρα σου ζητούν να είσαι Επώνυμος όχι για να ξεχωρίσεις αλλά για να τιμωρηθείς που δεν τήρησες τα στερεότυπα και τους κανόνες
« Το διαδίκτυο -περίπου σαν επινόηση του Μπόρχες-αποβαίνει τόπος συνάντησης της ανθρωπότητας σε ό,τι ευγενές και απεχθές έχει».
Θα προσέθετα: Και ο καθένας μετέχει σε κάτι ευγενές ή σε κάτι απεχθές εφόσον το επιλέγει. Δεν υπάρχει καμιά μηχανή που σε μεταφέρει στα διαδικτυακά κανάλια. Πληκτρολογείς και μεταφέρεσαι σε αγαπημένες τοποθεσίες . Στην περίπτωση των blogs οι απόψεις δεν επιβάλλονται από τον ανώνυμο συγγραφέα τους. Γιατί περί απόψεων πρόκειται τις περισσότερες φορές. Και φαίνεται, για μένα, ότι αυτό είναι τελικά που ενοχλεί: η διατύπωση άλλων απόψεων που δεν μπορούν να ελεγχθούν από κανένα κέντρο.
Οι bloggers, στην πλειονότητά τους, με όνομα, γνωστό προσωπείο ή ψευδώνυμο εφόσον δεν πληρώνονται και δεν καθοδηγούνται από κάποιο κέντρο εξουσίας, και εφόσον δεν πλασάρουν τη δουλειά τους, είναι χομπίστες που απολαμβάνουν τις νέες μορφές και τα αγαθά της επικοινωνίας.
Γράφουν κυρίως απόψεις, σχολιάζουν με έναν άμεσο τρόπο την καθημερινότητά τους, απελευθερωμένοι από τη μάσκα της σοβαροφάνειας,.
Αυτές τις μέρες κλείνω 1 μήνα σε αυτό το blog. Είναι το πρώτο μου και δημιουργήθηκε σχεδόν φυσικά σε μια στιγμή που βίωνα εμπειρίες που ήθελα να μοιραστώ με τους άλλους,. Όλα αυτά στο περιθώριο της επαγγελματικής δραστηριότητας.
Ένα μήνα μετά, μου αρέσει να κρίνομαι όχι υπό τη φόρτιση (βλέπε προκατάληψη) του κύρους που φέρει ή δεν φέρει το όνομα. Άρα, επιλέγω σκόπιμα η προσοχή του αναγνώστη να πέφτει στις αξίες και στο ενδιαφέρον των όσων γράφω.
Μου αρέσει να κρίνομαι για τα γραφτά μου που υπηρετούν ενδεχομένως μια ατομική ματαιοδοξία, και που δεν εξαρτώνται από κάποιο άλλο συμφέρον ή ιδιοτέλεια.
Μου αρέσει να πειραματίζομαι με τα απωθημένα μου . Δεν θα βρίσω και δεν θα συκοφαντήσω ποτέ από αυτό το βήμα
Μου αρέσει λοιπόν ήσυχος πλοηγός του διαδικτύου να χαράζω πορείες, να στήνω το αυτί μου να ακούω με τον δικό μου τρόπο όσα συμβαίνουν γύρω μου και έκπληκτος να αναφωνώ:
«Ο κόσμος είναι πάντα καινούργιος μπροστά μου…»
Πέμπτη 19 Μαρτίου 2009
21 Μάρτη 2009 Παγκόσμια μέρα δράσης κατά του ρατσισμού
ΚΑΛΟΔΕΧΟΥΜΕΝΟΙ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ .ΚΑΜΙΑ ΑΝΟΧΗ ΣΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΦΑΣΙΣΤΙΚΕΣ ΣΥΜΜΟΡΙΕΣ
Η 21η Μάρτη είναι παγκόσμια μέρα αντιρατσιστικής δράσης. Κυβερνητικοί ή άλλοι αξιωματούχοι θα βρουν την ευκαιρία για μεγαλόστομες δηλώσεις και ευχολόγια. …όταν συνεχίζεται η ομηρία εκατοντάδων χιλιάδων μεταναστών, …όταν τα παιδιά των μεταναστών είναι παιδιά χωρίς δικαιώματα –ούτε καν στο όνειρο, …όταν η παροχή ασύλου στην χώρα μας παραμένει ντροπιαστικά μηδενική, …όταν οι πρόσφυγες γίνονται «άνθρωποι-σκουπίδια» σε «επιχειρήσεις-σκούπα», …όταν κρατικοί λειτουργοί υπεύθυνοι βασανιστηρίων και ρατσιστικών συμπεριφορών, παραμένουν προκλητικά ατιμώρητοι, …όταν φασιστικές συμμορίες δολοφόνων όπως η Χρυσή Αυγή, χαίρουν ανοχής από άνδρες των δυνάμεων της τάξης. Αυτή λοιπόν την μέρα κοινωνικοί και πολιτικοί φορείς οργανώνουν αντιρατσιστικές δράσεις, συναυλίες, και κινητοποιήσεις. Πρόσφυγες και μετανάστες/ριες, ντόπιοι νέοι και εργαζόμενοι/ες ενώνουν τη φωνή τους και τις δυνάμεις τους ενάντια στο ρατσισμό και για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των μεταναστών και των προσφύγων.
Οι μετανάστες και οι πρόσφυγες δεν αποτελούν κίνδυνο και απειλή για κανέναν. Είναι θύματα των πολέμων, των δικτατοριών, της φτώχειας και της καταλήστευσης των χωρών τους από τη Δύση. Όταν παίρνουν το δρόμο της προσφυγιάς
Δολοφονούνται στα ανατολικά σύνορα και καταδιώκονται με εκτεταμένες επιχειρήσεις-σκούπα στις δυτικές πύλες της χώρας. Στοιβάζονται σε άθλιες συνθήκες σε στρατόπεδα κράτησης αντί να φιλοξενούνται σε ξενώνες υποδοχής. Όσοι με κίνδυνο της ζωής τους καταφέρνουν να περάσουν στην ενδοχώρα, δουλεύουν στις σκληρότερες και τις πιο κακοπληρωμένες δουλειές. Συχνά γυναίκες και παιδιά πέφτουν θύματα κυκλωμάτων trafficking. Με ευθύνη των κυβερνήσεων η πλειοψηφία των προσφύγων, μεταναστών και μεταναστριών, στερείται νομιμοποιητικών εγγράφων, ασφάλισης και πολιτικού ασύλου για να κερδίζουν οι εργοδότες και τα κυκλώματα. Τα εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα όλων των εργαζομένων συμπιέζονται και οι εργασιακές συνθήκες απορυθμίζονται. Η εργοδοτική εισφοροδιαφυγή και η μεγάλη κλοπή των ταμείων, προστατεύεται από την κυβέρνηση, την ίδια ώρα που καλεί όλους εμάς –ντόπιους και μετανάστες- να πληρώσουμε τα ελλείμματα που αυτοί προκάλεσαν. Και οι μετανάστες και πρόσφυγες, μετατρέπονται σε ανθρώπους χωρίς φωνή και δικαιώματα, εύκολη λεία στη ρατσιστική βία και την αστυνομική καταστολή που γενικεύεται επικίνδυνα.
ΝΤΟΠΙΟΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΤΙΠΟΤΕ ΝΑ ΧΩΡΙΣΟΥΜΕ
ΘΕΛΟΥΜΕ ΕΝΑΝ ΚΟΣΜΟ ΠΟΥ ΝΑ ΧΩΡΑΕΙ ΠΟΛΛΟΥΣ ΚΟΣΜΟΥΣ
Νομιμοποίηση και ίσα δικαιώματα για τους μετανάστες και τις οικογένειες τους Ελληνική υπηκοότητα στα παιδιά τους που γεννιούνται και σπουδάζουν εδώ
Άσυλο και στέγη στους πρόσφυγες, να κλείσουν τα στρατόπεδα συγκέντρωσης μεταναστών και προσφύγων।Να σταματήσουν οι επιθέσεις ρατσιστικών συμμοριών εναντίον μεταναστών. Να συλληφθούν και να τιμωρηθούν παραδειγματικά οι ένοχοι. Καμία ανοχή σε φασιστικές οργανώσεις όπως η Χρυσή Αυγή, που αποδεδειγμένα ευθύνονται για δεκάδες εγκληματικές επιθέσεις
Η 21η Μάρτη είναι παγκόσμια μέρα αντιρατσιστικής δράσης. Κυβερνητικοί ή άλλοι αξιωματούχοι θα βρουν την ευκαιρία για μεγαλόστομες δηλώσεις και ευχολόγια. …όταν συνεχίζεται η ομηρία εκατοντάδων χιλιάδων μεταναστών, …όταν τα παιδιά των μεταναστών είναι παιδιά χωρίς δικαιώματα –ούτε καν στο όνειρο, …όταν η παροχή ασύλου στην χώρα μας παραμένει ντροπιαστικά μηδενική, …όταν οι πρόσφυγες γίνονται «άνθρωποι-σκουπίδια» σε «επιχειρήσεις-σκούπα», …όταν κρατικοί λειτουργοί υπεύθυνοι βασανιστηρίων και ρατσιστικών συμπεριφορών, παραμένουν προκλητικά ατιμώρητοι, …όταν φασιστικές συμμορίες δολοφόνων όπως η Χρυσή Αυγή, χαίρουν ανοχής από άνδρες των δυνάμεων της τάξης. Αυτή λοιπόν την μέρα κοινωνικοί και πολιτικοί φορείς οργανώνουν αντιρατσιστικές δράσεις, συναυλίες, και κινητοποιήσεις. Πρόσφυγες και μετανάστες/ριες, ντόπιοι νέοι και εργαζόμενοι/ες ενώνουν τη φωνή τους και τις δυνάμεις τους ενάντια στο ρατσισμό και για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των μεταναστών και των προσφύγων.
Οι μετανάστες και οι πρόσφυγες δεν αποτελούν κίνδυνο και απειλή για κανέναν. Είναι θύματα των πολέμων, των δικτατοριών, της φτώχειας και της καταλήστευσης των χωρών τους από τη Δύση. Όταν παίρνουν το δρόμο της προσφυγιάς
Δολοφονούνται στα ανατολικά σύνορα και καταδιώκονται με εκτεταμένες επιχειρήσεις-σκούπα στις δυτικές πύλες της χώρας. Στοιβάζονται σε άθλιες συνθήκες σε στρατόπεδα κράτησης αντί να φιλοξενούνται σε ξενώνες υποδοχής. Όσοι με κίνδυνο της ζωής τους καταφέρνουν να περάσουν στην ενδοχώρα, δουλεύουν στις σκληρότερες και τις πιο κακοπληρωμένες δουλειές. Συχνά γυναίκες και παιδιά πέφτουν θύματα κυκλωμάτων trafficking. Με ευθύνη των κυβερνήσεων η πλειοψηφία των προσφύγων, μεταναστών και μεταναστριών, στερείται νομιμοποιητικών εγγράφων, ασφάλισης και πολιτικού ασύλου για να κερδίζουν οι εργοδότες και τα κυκλώματα. Τα εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα όλων των εργαζομένων συμπιέζονται και οι εργασιακές συνθήκες απορυθμίζονται. Η εργοδοτική εισφοροδιαφυγή και η μεγάλη κλοπή των ταμείων, προστατεύεται από την κυβέρνηση, την ίδια ώρα που καλεί όλους εμάς –ντόπιους και μετανάστες- να πληρώσουμε τα ελλείμματα που αυτοί προκάλεσαν. Και οι μετανάστες και πρόσφυγες, μετατρέπονται σε ανθρώπους χωρίς φωνή και δικαιώματα, εύκολη λεία στη ρατσιστική βία και την αστυνομική καταστολή που γενικεύεται επικίνδυνα.
ΝΤΟΠΙΟΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΤΙΠΟΤΕ ΝΑ ΧΩΡΙΣΟΥΜΕ
ΘΕΛΟΥΜΕ ΕΝΑΝ ΚΟΣΜΟ ΠΟΥ ΝΑ ΧΩΡΑΕΙ ΠΟΛΛΟΥΣ ΚΟΣΜΟΥΣ
Νομιμοποίηση και ίσα δικαιώματα για τους μετανάστες και τις οικογένειες τους Ελληνική υπηκοότητα στα παιδιά τους που γεννιούνται και σπουδάζουν εδώ
Άσυλο και στέγη στους πρόσφυγες, να κλείσουν τα στρατόπεδα συγκέντρωσης μεταναστών και προσφύγων।Να σταματήσουν οι επιθέσεις ρατσιστικών συμμοριών εναντίον μεταναστών. Να συλληφθούν και να τιμωρηθούν παραδειγματικά οι ένοχοι. Καμία ανοχή σε φασιστικές οργανώσεις όπως η Χρυσή Αυγή, που αποδεδειγμένα ευθύνονται για δεκάδες εγκληματικές επιθέσεις
Τρίτη 17 Μαρτίου 2009
Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΓΗΣ
Τι είναι η Ώρα της Γης
Η Ώρα της Γης (EARTH HOUR) ξεκίνησε ως μία εκστρατεία ευαισθητοποίησης που καλούσε τους πολίτες του Σίδνεϊ για να σβήσουν τα φώτα τους ένα βράδυ, για μια ώρα. Η ενέργεια αυτή σύντομα μετατράπηκε σε μία από τις μεγαλύτερες πρωτοβουλίες ενάντια στην κλιματική αλλαγή παγκοσμίως. Φέτος, στις 20.30 το Σάββατο 28 Μαρτίου, καλούμε τους πολίτες σε ολόκληρο τον κόσμο να σβήσουν τα φώτα τους για μία ώρα – την Ώρα της Γης. Στόχος μας είναι να συμμετάσχουν 1 δισεκατομμύριο άνθρωποι, σε περισσότερες από 1000 πόλεις, και όλοι μαζί να αποδείξουμε πως είναι δυνατόν να δράσουμε ενάντια στην υπερθέρμανση του πλανήτη.
Η Ώρα της Γης ξεκίνησε το 2007 στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας με τη συμμετοχή 2.2 εκατομμυρίων νοικοκυριών και επιχειρήσεων που έσβησαν τα φώτα τους για μία ώρα. Μόλις έναν χρόνο αργότερα η εκστρατεία μετατράπηκε σε ένα παγκόσμιο κίνημα για το κλίμα με τη συμμετοχή 100 εκατομμυρίων ανθρώπων σε 35 χώρες. Παγκοσμίως γνωστά κτίρια και τοποθεσίες όπως η γέφυρα Golden Gate και το Κολοσσαίο, σκοτείνιασαν για μία ώρα και μετατράπηκαν σε σύμβολα ελπίδας για ένα πρόβλημα που γίνεται κάθε ώρα και πιο έντονο.
Η Ώρα της Γης 2009 απευθύνεται σε κάθε πολίτη, κάθε επιχείρηση και κάθε ανθρώπινη κοινότητα στον πλανήτη. Μας καλεί να δράσουμε, να αναλάβουμε τις ευθύνες μας και να συμμετέχουμε ενεργά σε πρωτοβουλίες για ένα βιώσιμο μέλλον. Πασίγνωστες τοποθεσίες, μνημεία και κτίρια σε όλο τον πλανήτη θα σκοτεινιάσουν και φέτος. Άνθρωποι σε όλο τον κόσμο θα σβήσουν τα φώτα τους και θα ενώσουν για μία ώρα τις ζωές για το μέλλον του πολύτιμου πλανήτη μας.
Περισσότερες από 64 χώρες συμμετέχουν στην Ώρα της Γης 2009. Αυτός ο αριθμός μεγαλώνει καθημερινά, καθώς οι άνθρωποι καταλαβαίνουν πως μία τόσο απλή ενέργεια, όπως το να σβήσουν τα φώτα τους, μπορεί να έχει τόσο μεγάλη συμβολή στην έλευση της αλλαγής.
Η Ώρα της Γης είναι ένα μήνυμα ελπίδας και δράσης.
Η Ώρα της Γης (EARTH HOUR) ξεκίνησε ως μία εκστρατεία ευαισθητοποίησης που καλούσε τους πολίτες του Σίδνεϊ για να σβήσουν τα φώτα τους ένα βράδυ, για μια ώρα. Η ενέργεια αυτή σύντομα μετατράπηκε σε μία από τις μεγαλύτερες πρωτοβουλίες ενάντια στην κλιματική αλλαγή παγκοσμίως. Φέτος, στις 20.30 το Σάββατο 28 Μαρτίου, καλούμε τους πολίτες σε ολόκληρο τον κόσμο να σβήσουν τα φώτα τους για μία ώρα – την Ώρα της Γης. Στόχος μας είναι να συμμετάσχουν 1 δισεκατομμύριο άνθρωποι, σε περισσότερες από 1000 πόλεις, και όλοι μαζί να αποδείξουμε πως είναι δυνατόν να δράσουμε ενάντια στην υπερθέρμανση του πλανήτη.
Η Ώρα της Γης ξεκίνησε το 2007 στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας με τη συμμετοχή 2.2 εκατομμυρίων νοικοκυριών και επιχειρήσεων που έσβησαν τα φώτα τους για μία ώρα. Μόλις έναν χρόνο αργότερα η εκστρατεία μετατράπηκε σε ένα παγκόσμιο κίνημα για το κλίμα με τη συμμετοχή 100 εκατομμυρίων ανθρώπων σε 35 χώρες. Παγκοσμίως γνωστά κτίρια και τοποθεσίες όπως η γέφυρα Golden Gate και το Κολοσσαίο, σκοτείνιασαν για μία ώρα και μετατράπηκαν σε σύμβολα ελπίδας για ένα πρόβλημα που γίνεται κάθε ώρα και πιο έντονο.
Η Ώρα της Γης 2009 απευθύνεται σε κάθε πολίτη, κάθε επιχείρηση και κάθε ανθρώπινη κοινότητα στον πλανήτη. Μας καλεί να δράσουμε, να αναλάβουμε τις ευθύνες μας και να συμμετέχουμε ενεργά σε πρωτοβουλίες για ένα βιώσιμο μέλλον. Πασίγνωστες τοποθεσίες, μνημεία και κτίρια σε όλο τον πλανήτη θα σκοτεινιάσουν και φέτος. Άνθρωποι σε όλο τον κόσμο θα σβήσουν τα φώτα τους και θα ενώσουν για μία ώρα τις ζωές για το μέλλον του πολύτιμου πλανήτη μας.
Περισσότερες από 64 χώρες συμμετέχουν στην Ώρα της Γης 2009. Αυτός ο αριθμός μεγαλώνει καθημερινά, καθώς οι άνθρωποι καταλαβαίνουν πως μία τόσο απλή ενέργεια, όπως το να σβήσουν τα φώτα τους, μπορεί να έχει τόσο μεγάλη συμβολή στην έλευση της αλλαγής.
Η Ώρα της Γης είναι ένα μήνυμα ελπίδας και δράσης.
ΙΣΑΛΟΣ ΓΡΑΜΜΗ
Ο Γιώργος Καζαντζής παρουσιάζει τη νέα τραγουδοποιητική σοδειά του. Έντεκα νέα τραγούδια και ένα παλιότερο συνθέτουν την καινούργια συλλογή του Θεσσαλονικού συνθέτη που κινείται σε όλο το φάσμα του σύγχρονου Ελληνικού τραγουδιού.Μια δουλειά που είναι απαλλαγμένη από την αγχωτική αναζήτηση ταυτότητας μιας και ο Γιώργος Καζαντζής πιστοποίησε το πεδίο δημιουργίας του με την πολύγχρονη δισκογραφική του πορεία.Ακούστε τις «ΜΕΛΙΣΣΕΣ» ένα χαρακτηριστικό τραγούδι αυτής της δουλειάς από τη Φωτεινή Βελεσιώτου μια φωνή που είναι αδύνατον να μας αφήσει αδιάφορους. Είναι μια καθάρια λαϊκή φωνή από εκείνες που λείπουν από ελληνικό τραγούδι. Η ερμηνεία της είναι δωρική, απέριττη. Για αυτό και μπορεί να αποδώσει την ουσία των στίχων.
Ο Γιώργος Καζαντζής ζει και εργάζεται στην Καλαμαριά। Είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του Δήμoτικού ωδείου Καλαμαριάς.
Ο Γιώργος Καζαντζής ζει και εργάζεται στην Καλαμαριά। Είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του Δήμoτικού ωδείου Καλαμαριάς.
Δευτέρα 16 Μαρτίου 2009
ΠΑΤΡΙΣ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ-ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ-ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΜΟΣ
Σε συνεστίαση που διοργάνωσε η Νομαρχιακή Επιτροπή Σερρών του ΚΚΕ την Κυριακή 15 Μάρτη στους Επταμύλους, στα πλαίσια της οικονομικής εξόρμησης για την αγορά ιδιόκτητων γραφείων, παρέστη και μίλησε η βουλευτής Α΄ Αθήνας κ. Λιάνα Κανέλλη. Ακόμη η βουλευτής του ΚΚΕ συμμετείχε σε ι σύσκεψη με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου.Τέλος ήταν , κεντρική ομιλήτρια στην εκδήλωση που διοργάνωσε ο Δημοκρατικός Σύλλογο Γυναικών Ειρήνης και Φιλίας Νομού Σερρών με θέμα «Γυναίκα και Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης».
Η Κανέλλη λοιπόν , μια κυρία που γνώρισε τον Μαρξ στα 40 της εκπρόσωπος του ΚΚΕ στο Νομό μας. Να γελάσει ή να κλάψει κάποιος ….
Δεν είναι η πρώτη φορά που το ΚΚΕ συνεργάζεται σε επίπεδο Βουλής ή Αυτοδιοίκησης, με «προσωπικότητες». Κατά κανόνα οι συνεργασίες αυτές κατέληξαν σε αποχωρήσεις. (Μ. Δρεττάκης, Μ. Νικολινάκος, Θ.Κατριβάνος, Κ. Ζουράρις κλπ). Η συνεχής βουλευτική εκλογή της κ. Κανέλλη είναι ασυνήθιστη για την πρακτική του ΚΚΕ, το οποίο δεν δημιουργεί σταρ της πολιτικής, αλλά αναδεικνύει συνήθως απλούς εργάτες στα βουλευτικά έδρανα. Γνωστά ιστορικά στελέχη του όπως οι Κ. Τσολάκης, Δ. Σάρλης και Δ. Γόντικας δεν πάτησαν το πόδι τους στο Κοινοβούλιο και άλλα όπως ο Δήμος Κουμπούρης, καλούνται να παραιτηθούν πριν ολοκληρωθεί η θητεία τους, στα πλαίσια της ανανέωσης. Δεν φαίνεται να είναι τυχαία η υποχρεωτική παραίτηση του εξαίρετου Λέοντα Αυδή, του πιο αξιόλογου και ευρύτερα δημοφιλούς βουλευτή του ΚΚΕ, που είχε εκλεγεί με το σπαθί του στην ίδια περιφέρεια με την κ. Κανέλλη. Το ΚΚΕ έχει τώρα 22 βουλευτές, ανάμεσά τους πολλούς εργάτες. Τα κανάλια όμως των κ.κ. Κυριακού, Κοντομηνά, Κουρή κλπ. δεν καλούν αυτούς. Ξέρουν καλά τη δουλειά τους και έχουν αναθέσει στην κ. Κανέλλη το ρόλο του τηλεοπτικού εκπρόσωπου του κόμματος. Έτσι η αρειμάνια κυρία κατηφορίζει από τις πλαγιές της Εκάλης ορεξάτη στα τηλεοπτικά στούντιο για να μας βομβαρδίσει με την αντιαμερικανική, αντιευρωπαϊκή, αντιιμπεριαλιστική, συνωμοσιολογική της λογοδιάρροια. Ουρλιάζοντας μη αφήνοντας κανέναν να μιλήσει κοιτώντας τους όλους με υποτιμητικό και ειρωνικό βλέμμα. .Νέοι καιροί νέα ήθη για την πολύπαθη Αριστερά.
Σε συνεστίαση που διοργάνωσε η Νομαρχιακή Επιτροπή Σερρών του ΚΚΕ την Κυριακή 15 Μάρτη στους Επταμύλους, στα πλαίσια της οικονομικής εξόρμησης για την αγορά ιδιόκτητων γραφείων, παρέστη και μίλησε η βουλευτής Α΄ Αθήνας κ. Λιάνα Κανέλλη. Ακόμη η βουλευτής του ΚΚΕ συμμετείχε σε ι σύσκεψη με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου.Τέλος ήταν , κεντρική ομιλήτρια στην εκδήλωση που διοργάνωσε ο Δημοκρατικός Σύλλογο Γυναικών Ειρήνης και Φιλίας Νομού Σερρών με θέμα «Γυναίκα και Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης».
Η Κανέλλη λοιπόν , μια κυρία που γνώρισε τον Μαρξ στα 40 της εκπρόσωπος του ΚΚΕ στο Νομό μας. Να γελάσει ή να κλάψει κάποιος ….
Δεν είναι η πρώτη φορά που το ΚΚΕ συνεργάζεται σε επίπεδο Βουλής ή Αυτοδιοίκησης, με «προσωπικότητες». Κατά κανόνα οι συνεργασίες αυτές κατέληξαν σε αποχωρήσεις. (Μ. Δρεττάκης, Μ. Νικολινάκος, Θ.Κατριβάνος, Κ. Ζουράρις κλπ). Η συνεχής βουλευτική εκλογή της κ. Κανέλλη είναι ασυνήθιστη για την πρακτική του ΚΚΕ, το οποίο δεν δημιουργεί σταρ της πολιτικής, αλλά αναδεικνύει συνήθως απλούς εργάτες στα βουλευτικά έδρανα. Γνωστά ιστορικά στελέχη του όπως οι Κ. Τσολάκης, Δ. Σάρλης και Δ. Γόντικας δεν πάτησαν το πόδι τους στο Κοινοβούλιο και άλλα όπως ο Δήμος Κουμπούρης, καλούνται να παραιτηθούν πριν ολοκληρωθεί η θητεία τους, στα πλαίσια της ανανέωσης. Δεν φαίνεται να είναι τυχαία η υποχρεωτική παραίτηση του εξαίρετου Λέοντα Αυδή, του πιο αξιόλογου και ευρύτερα δημοφιλούς βουλευτή του ΚΚΕ, που είχε εκλεγεί με το σπαθί του στην ίδια περιφέρεια με την κ. Κανέλλη. Το ΚΚΕ έχει τώρα 22 βουλευτές, ανάμεσά τους πολλούς εργάτες. Τα κανάλια όμως των κ.κ. Κυριακού, Κοντομηνά, Κουρή κλπ. δεν καλούν αυτούς. Ξέρουν καλά τη δουλειά τους και έχουν αναθέσει στην κ. Κανέλλη το ρόλο του τηλεοπτικού εκπρόσωπου του κόμματος. Έτσι η αρειμάνια κυρία κατηφορίζει από τις πλαγιές της Εκάλης ορεξάτη στα τηλεοπτικά στούντιο για να μας βομβαρδίσει με την αντιαμερικανική, αντιευρωπαϊκή, αντιιμπεριαλιστική, συνωμοσιολογική της λογοδιάρροια. Ουρλιάζοντας μη αφήνοντας κανέναν να μιλήσει κοιτώντας τους όλους με υποτιμητικό και ειρωνικό βλέμμα. .Νέοι καιροί νέα ήθη για την πολύπαθη Αριστερά.
Παράλληλα δηλώνει την πίστη της:
«Θεωρώ αδύνατον για έναν ορθόδοξο να μην είναι κομμουνιστής… Πεθαίνοντας θέλω το φέρετρο να είναι το μισό σκεπασμένο με το σφυροδρέπανο και το άλλο μισό με την ελληνική σημαία σε θρησκευτική κηδεία» («Νέα», 12.1.’06).
Η «θρήσκα» βουλευτίνα του ΚΚΕ διαλέγει το χειρότερο τρόπο για να αποδείξει την υποτιθέμενη θρησκευτικότητά της. Ορκίζεται επιδεικτικά στη Βουλή, αν και συνεργάζεται με ένα κόμμα που πάγια υποστηρίζει την ανεξιθρησκεία, την ισότιμη μεταχείριση των πολιτών και τον χωρισμό Εκκλησίας και Κράτους. Οι θρησκευτικές τελετές στη Βουλή, παραβιάζουν κατάφωρα και τις 3 αυτές αρχές της Αριστεράς αλλά και του δημοκρατικού Κέντρου, που από το 1974 μέσω της ΕΔΗΚ του Γ. Μαύρου, είχε ταχθεί μαχητικά υπέρ του χωρισμού. Μάλιστα ο αντιστασιακός βουλευτής του ο ηρωϊκός αεροπόρος Αναστάσιος Μήνης είχε διαμαρτυρηθεί-μόνος από ολόκληρη τη Βουλή-για την παρουσία του χουντικού αρχιεπισκόπου Σεραφείμ και αρνήθηκε να ορκιστεί. Η ορκωμοσία εκθέτει την κα Κανέλλη και ως χριστιανή, αφού είναι γνωστό πως με απόλυτη σαφήνεια και κατηγορηματικότητα ο Χριστός αλλά και ο αδελφόθεος Ιάκωβος, απαγορεύουν τον όρκο. Οι ειλικρινείς πιστοί αρνούνται να δώσουν όρκο, (έχουμε και στην Ελλάδα περιστατικά τιμωρίας τους από την Πολιτεία γι’ αυτό) και μια συνεργαζόμενη με κομμουνιστές βουλευτίνα, επιλέγει αυτόν την φαρισαϊκό τρόπο για να δείξει στους ψηφοφόρους πως είναι ευσεβής και πιστεύοντας-με το μυαλουδάκι που κουβαλάει-πως έτσι μπαίνει στο μάτι της αριστερής διανόησης που τόσο αντιπαθεί. Στα ίδια πλαίσια πρέπει να εντάξουμε και το επιδεικτικό καλογερικό κομποσκοίνι που συνοδεύει το τσιγάρο που με τόση προκλητικότητα «γράφει» κι αυτό στο τηλεοπτικό γυαλί, σε μια σκηνοθετημένη παράσταση επαναστατικού αντικομφορμισμού.
Η διακηρυγμένη εκτίμησή της προς τον μακαρίτη αρχιεπίσκοπο Χρήστο Παρασκευαΐδη, δεν συμβιβάζεται με την επίσημη αντίθεση του ΚΚΕ στη Χούντα και στον εθνικισμό. Αλλά και η χριστιανική της ιδιότητα, αν ήταν ειλικρινής, θα έπρεπε να της απαγορεύει να θαυμάζει τον αρχιεπίσκοπο με τα 600 χρυσά μανικετόκουμπα, τον πνιγμένο σε κάθε λογής σκάνδαλα, με μια αμαρτωλή αυλή, που ζούσε μια προκλητικά πολυτελή ζωή, και που είχε καταγγελθεί για τόσα πολλά που υπερβαίνουν τις δυνατότητες αυτού του άρθρου. Είναι χαρακτηριστικό πως ακόμη και η ξεφωνημένη «Αλληλεγγύη», που επέσυρε ακόμη και την (παροδική, αφού δεν ξαναζήτησε πίσω τα 5,6 εκατ. ευρώ των σάπιων κοτόπουλων) αγανάκτηση της Ντόρας Μπακογιάννη, προκαλούσε θαυμασμό στην κα Κανέλλη:«Τον κ. Χριστόδουλο επισκέφθηκε η κ. Λ. Κανέλλη. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης ο Μακαριώτατος ενημέρωσε την κ. Κανέλλη για τις πρωτοβουλίες συμπαράστασης στους εμπερίστατους αδελφούς μας στη ΝΑ Ασία που ανέλαβε η Εκκλησία μας, με όχημα την Μ.Κ.Ο.“Αλληλεγγύη”, αμέσως μετά την πρωτοφανή τραγωδία που έπληξε την περιοχή. Από την πλευρά της, η κ. Κανέλλη εξέφρασε την ικανοποίησή της για την άμεση και αποτελεσματική κινητοποίηση της Εκκλησίας της Ελλάδος, αλλά και για την ορθολογική και διαφανή διαχείριση του ανθρωπιστικού υλικού και του ποσού που συγκεντρώθηκε από προσφορές πολιτών. Εξήρε δε την αλληλεγγύη που η Εκκλησία μας και ο λαός μας επέδειξαν και επιδεικνύουν στο πλευρό των πληγέντων συνανθρώπων μας». http://www.parembasis.gr/2005/05_01_24.htm
Η δημοσιογραφική συνεργασία της με τον ακραιφνή πατριώτη αλλά αμελή περί τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις μετέπειτα κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του Λάος κ. Αιβαλιώτη, που φέρεται πως υπέγραφε με το ψευδώνυμο Κυδωνιάτης, αποτελεί σκάνδαλο και για το πρόσωπο αλλά πολύ περισσότερο για το περιεχόμενο των άρθρων του: «Λιγότερο γνωστή είναι η σύνδεση του ίδιου προσώπου με τον μυστηριώδη «Κώστα Κυδωνιάτη», βασικό αρθρογράφο του περιοδικού «Νέμεσις» της Λιάνας Κανέλλη επί μία εξαετία (1997-2003). Η ταύτιση των δύο προσώπων έχει γίνει δεκτή σε πρώτο βαθμό από τα ελληνικά δικαστήρια, χωρίς η υπόθεση να έχει τελεσιδικήσει. Και από μόνη της, πάντως, η αρθρογραφία του «Κυδωνιάτη» παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον, καθώς αποτυπώνει τις περίεργες συμπλεύσεις που διαδραματίζονται στο πλαίσιο του ευρύτερου «πατριωτικού χώρου». Απλοελληνικά: Το περιοδικό της κατ’ εξοχήν μαχητικής και εξωστρεφούς βουλευτίνας του ΚΚΕ, ενός κόμματος που περιορίζει μέχρις ασφυξίας τον εσωκομματικό διάλογο μεταξύ των μελών του, «στήθηκε» πολιτικά πάνω στις «αποκαλύψεις» και τις «αναλύσεις» ενός προπαγανδιστή των πιο ακραίων θέσεων της σκληροπυρηνικής δεξιάς. Προβάλλοντας ταυτόχρονα τα στελέχη εκείνα της Ν.Δ., για τα οποία εργαζόταν τον ίδιο καιρό ο σημερινός βουλευτής του ΛΑΟΣ! «.http://www.iospress.gr/ios2008/ios20080504.htm
Πρόσφατα τέθηκε στη Βουλή το ζήτημα του συμφώνου συμβίωσης των ομοφυλόφιλων. Η στάση του ΚΚΕ στο θέμα αυτό, έχει κάτι από την υποκρισία των ομοφυλόφιλων επισκόπων, αφού και στις δικές του τάξεις στεγάζονται άνθρωποι αυτού του προσανατολισμού, μερικοί μάλιστα και κορυφαίοι του πνεύματος. Το ΚΚΕ η ΝΔ και το Λάος αντιτάχτηκαν και η κα Κανέλλη δεν διαφοροποιήθηκε. Όμως παλιότερα είχε διατυπώσει τολμηρότερες θέσεις σε τέτοια ζητήματα. στο ένθετο της «Ελευθεροτυπίας», αρχές του ’90. Ασφαλώς δικαιούται να έχει από τότε συντηρητικοποιηθεί. Η ίδια αν και πιστή χριστιανή δεν έχει φτιάξει οικογένεια με την κλασσική έννοια του όρου. Δικαίωμά της που δεν μας αφορά και δεν θα το έθιγα αν δεν ήταν ήδη γνωστό και η ίδια δεν είχε πληροφορήσει γι’αυτό την κοινή γνώμη. Έχει κάνει γνωστό πως έχει υιοθετήσει παιδί χωρίς να έχει σύζυγο. Αυτή η γενναία κίνηση δεν είναι εύκολη για άλλες γυναίκες, που δεν έχουν τη δική της κοινωνική θέση. Είναι φανερό πως διαπνέεται στο ζήτημα αυτό από προοδευτικές ιδέες. Θα ήταν καλό να υποστήριζε και στη Βουλή το δικαίωμα και των ομοφυλόφιλων να συμβιώνουν με έννομα δικαιώματα, και να υιοθετούν και παιδί. Αν μια γυναίκα μόνη δικαιούται να το κάνει γιατί δυο γυναίκες που συμβιώνουν να μην μπορούν; Επειδή είναι λεσβίες; Αυτό θα ήταν ρατσιστικό.
Λιτανεία oρθοδόξων κομμουνιστών.
Μπορεί να έχω άδικο, αλλά ομολογώ πως τα ελληνικά και το συντακτικό της κας Κανέλλη με δυσκολεύουν. Ο προφορικός της λόγος μου ακούγεται ασυνάρτητος, λεξιθηρικός και επιθετικός. Διακόπτει, μεγαλοφωνεί, αγανακτεί, καταγγέλλει, λοιδορεί, δογματίζει, δεν σηκώνει μύγα στο σπαθί της, κυνηγά τις εντυπώσεις, με φτηνιάρικους εξυπνακισμούς, που κάνουν τον κοσμάκη του Δημοτικού, να τη θαυμάζει ως ρήτορα. Αντιγράφω: «Ο Αλέξης Τσίπρας είναι μια trendy επιλογή για ένα emo κόμμα». Η βουλευτής του ΚΚΕ θεωρεί ότι συνεργασίες χωρίς απλή αναλογική «είναι ή αποσπασματικές ή “στο απόσπασμα”», ενώ για το ενδεχόμενο αλλαγής γραμματέα στο ΚΚΕ ξεκαθαρίζει: «Η θέση αυτή δεν σημαίνει “πρώτο τραπέζι πίστα”». Γιατί «το ΚΚΕ είναι μεγάλο κόμμα, δεν είναι megalicious… Για τη συνεργασία του ΚΚΕ με τον ΣΥΝ, αναφέρει: Αν το ασανσέρ για να ανέβει «ο άνθρωπος πάνω από τα κέρδη» είναι η χρηστή διαχείριση του καπιταλισμού, το ΚΚΕ προτιμάει την κατεδάφιση του οικοδομήματος. Ούτε σκοτίζεται να πουλάει ως σουβενίρ τα απομεινάρια του εποικοδομήματος. Να λείπει το βύσσινο! Λαϊκή εξουσία χωρίς να βάλεις χέρι στα μέσα παραγωγής είναι στρας στο σάβανο των λαϊκών αγώνων…». http://proletariakon.blogspot.com/2008/07/blog-post_21.html
Θα περίμενε κανείς πως η περιπετειώδης «Μεγάλη πορεία» της κας Κανέλλη από την ΟΝΝΕΔ στο ΚΚΕ μέσω ΚΟΔΗΣΟ, με ενδιάμεσο σταθμό μια ανιδιοτελή δημοσιογραφική φιλία με την κα Δήμητρα Λιάνη Παπανδρέου τον καιρό της παντοδυναμίας της, θα καθιστούσαν την κα Κανέλλη πιο προσεκτική στις επιδείξεις επαναστατικής καθαρότητας. Υπάρχουν άλλωστε και αυτά που μας θυμίζει το ΒΗΜΑ: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=46&ct=34&artId=96996
Κυκλοφορεί με μια πολυτελέστατη Mercedes, είχε γίνει σύμβουλος της κας Λιάνη Παπανδρέου, και συμμετείχε στη διαφημιστική εκστρατεία της Telestet με το σύνθημα «Η επανάσταση άρχισε». Θυμάμαι και την υποκλοπή των e-mail της κυρίας Μαργαρίτας Παπανδρέου: «…σε δύο συνεχή τεύχη του, το περιοδικό “Νέμεσις” (τ. 12. Δεκέμβριος 2000 και τ.13, Ιανουάριος 2001) δημοσιεύει ηλεκτρονικά μηνύματα που αντάλλαξαν μεταξύ 1998 και 1999 η Μαργαρίτα Παπανδρέου με τον γιο της Γιώργο, δύο παλιότερα φαξ που έστειλε η Μαργαρίτα Παπανδρέου σε αμερικανό δικηγόρο της (Σεπτέμβριος 1996), μήνυμα της ίδιας προς τον Στάνλεϊ Σάινμπαουμ (1998 ) και μήνυμα της Φράνσις Κόναλι προς τον Νίκο Παπανδρέου ( 1998 ). Η εκδότρια του “Νέμεσις” δεν αρνείται ότι τα δημοσιεύματά της συνιστούν προϊόν υποκλοπής, αντιθέτως περηφανεύεται γι’ αυτό, κλείνοντας χαρακτηριστικά το πρώτο της κείμενο με τα λόγια “Καληνύχτα, Μαργαρίτα. Οι χάκερ σε χαιρετούν, ευτυχώς”. (Ιός-Ελευθεροτυπία, 4/2/2001).
Το δικαστήριο αρχικά δικαίωσε την κα Κανέλλη. Προσωπικά όμως θεωρώ την υποκλοπή της αλληλογραφίας μητέρας-γιου, και γενικά την υποκλοπή ιδιωτικών συνομιλιών ανέντιμη πράξη που τραυματίζει τα ατομικά δικαιώματα, ιδιαίτερα όταν όπως εδώ, δεν αποκαλύπτεται κάποιο αδίκημα. Αντιγράφω όμως και από το Ριζοσπάστη (3.3.2001):«Ακολούθως κατέθεσε η Λιάνα Κανέλλη, υπερασπιζόμενη η ίδια ως μάρτυρας τον εαυτό της. «Πρόθεσή μου - τόνισε - δεν ήταν να ξεκινήσω ένα γυναικοκαυγά. Δε θέλω να εξοντώσω κανένα. Δε θα με ενδιέφερε αν οι επιστολές ήταν συνταγές για κουλουράκια. Αφορούσαν, όμως, εθνικά και πολιτικά ζητήματα. Εξεπλάγην από τις πολιτικές παρεμβάσεις της κ. Παπανδρέου. Όταν μια μητέρα λέει στο γιο της υπουργό Εξωτερικών ότι “δεν μπορείς να αποφασίσεις μόνος σου”, τότε ως πολίτης έχω πρόβλημα. Το πρόσωπο του Ανδρέα Παπανδρέου το έχω τιμήσει επί 27 ολόκληρα χρόνια. Δεν έχω γράψει κάτι γι’ αυτόν, ούτε την εποχή του Ειδικού Δικαστηρίου…… Σε ερώτηση της συνηγόρου της Μ. Παπανδρέου «τι θέλατε να αποδείξετε με τη δημοσίευση;», η Λ. Κανέλλη απάντησε: «Ότι η Μ. Παπανδρέου έχει σχέση με τον αμερικανικό παράγοντα, εξαιτίας του οποίου μπορεί να υπάρξουν αλλαγές στην εξωτερική πολιτική της χώρας μας και αλλού».http://www2.rizospastis.gr/story.do?id=690435&publDate=3/3/2001
Έχει τα επιχειρήματά της η κα Κανέλλη και συμπαρασύρει το «Ριζοσπάστη» για πρώτη φορά στην ιστορία του (ελπίζω και τελευταία) στην υποστήριξη υποκλοπών. Στην προσπάθειά της όμως να δικαιολογηθεί, ομολογεί πως δεν έγραψε σε βάρος του Α. Παπανδρέου την εποχή Κοσκωτά. Αποφεύγει βέβαια να εξηγήσει πως υπήρχε τότε η συνεργασία της με την κα Δήμητρα Λιάνη. Με όλες αυτές λοιπόν τις περγαμηνές εγκαλεί στα φιλικά τηλεοπτικά παράθυρα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ με αγωνιστικές διαδρομές και περγαμηνές που η κυρία Κανέλλη δεν έχει δει ούτε στον ύπνο της.
Τελικά «με απόφαση του Πολυμελούς Εφετείου, η βουλευτής του ΚΚΕ Λ. Κανέλλη υποχρεούται να καταβάλει στην Μαργαρίτα Παπανδρέου, μητέρα του αρχηγού του ΠΑΣΟΚ Γιώργου Παπανδρέου, 30.000 ευρώ, επειδή, ασκώντας το δημοσιογραφικό της καθήκον, δημοσίευσε τον Δεκέμβρη και Γενάρη του 2001 στο περιοδικό ΝΕΜΕΣΙΣ πέντε επιστολές της Παπανδρέου, δύο προς το γιο της Γιώργο Παπανδρέου, μια προς ένα φίλο της και δύο προς δικηγόρο». («Ριζοσπάστης», 30.11.’05).http://www2.rizospastis.gr/story.do?id=3131992&publDate=30/11/2005
Η κα Κανέλλη βλάπτει το ΚΚΕ. Μπορεί να του προσπορίζει βραχυπρόθεσμα κάποιες απολίτικες (ή βαθειά συντηρητικές) ψήφους τηλεθεατών, αλλά διαβρώνει μακροπρόθεσμα την αριστερή φυσιογνωμία αυτού του κόμματος που δυστυχώς συχνά δίνει και από μόνο του λαβή για κριτική από αριστερά. Υπάρχει και η τραυματική συνεργασία με τον θεοσεβούμενο πατριώτη κ Ζουράρι, ο οποίος αργότερα συνεργάστηκε με τη ΝΔ. Όλα αυτά προκαλούν αναπόφευκτους συνειρμούς: «..Μεταξύ άλλων στα έδρανα της Βουλής, για λογαριασμό του ΛΑΟΣ κάθονται, ο κ. Μάκης Βορίδης (πρώην αρχηγός του Πατριωτικού Μετώπου και φίλος του κ. Ζαν-Μαρί Λεπέν), ο κ. Αδωνις Γεωργιάδης και ο αστράτευτος κ. Κώστας Αϊβαλιώτης. Ο κ. Καρατζαφέρης θεωρεί ότι υπάρχουν υποψήφιοι ψηφοφόροι για το κόμμα του, ακόμη και στο ΚΚΕ. Η πατριωτική ρητορική της πρώτης σε ψήφους και διάσημης βουλευτή του κόμματος κ. Λιάνας Κανέλλη, δικαιολογεί, ενδεχομένως, αυτή την άποψή του. http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_politics_1_02/03/2008_261438
Μπορεί το ΚΚΕ να βαυκαλίζεται από τη συγκυριακή δημοσκοπική επιβράβευση της πολιτικής του από νοικοκυραίους της ΝΔ, αλλά οι αριστεροί φίλοι του ανησυχούν και δεν συμμερίζονται την πολιτική του. Ένας από αυτούς, ίσως το βαρύτερο όνομα διανοούμενου στις λίστες των υποψηφίων βουλευτών του, ο καθηγητής κ. Ρούσης είναι ιδιαίτερα επικριτικός και για τη σταλινική στροφή του («…Σύντροφοι, Με πόνο ψυχής διαπιστώνω ότι οι Θέσεις της ΚΕ, επιβεβαιώνουν την εκτίμηση μου περί σταλινικής στροφής του Κόμματος…») http://www.marxismos.com/content/view/333/80/
Θα το πω και σημειολογικά. Το ΚΚΕ έχασε το Μήτσο Κωστόπουλο για χάρη της Γαρουφαλιάς Κανέλλη.Νομίζω πως η ευθύνη εκείνων των στελεχών, μελών και ψηφοφόρων του ΚΚΕ, που διαφωνούν αλλά δεν αντιδρούν, είναι μεγάλη. Η Αριστερά χάνει για άλλη μια φορά το τραίνο να προσφέρει στους πολίτες μια σοβαρή, ρεαλιστική, ενωτική και αποτελεσματική πρόταση, τώρα που το καπιταλιστικό σύστημα περνά παγκόσμια κρίση και που ο ελληνικός επαρχιακός δικομματισμός περιφέρει τα ράκη του. Είναι κρίμα τόσοι αγώνες, τόσες θυσίες, τόσες ιδέες, να πάνε χαμένα από στενόμυαλους υπολογισμούς προσωπικής πολιτικής επιβολής.
«Θεωρώ αδύνατον για έναν ορθόδοξο να μην είναι κομμουνιστής… Πεθαίνοντας θέλω το φέρετρο να είναι το μισό σκεπασμένο με το σφυροδρέπανο και το άλλο μισό με την ελληνική σημαία σε θρησκευτική κηδεία» («Νέα», 12.1.’06).
Η «θρήσκα» βουλευτίνα του ΚΚΕ διαλέγει το χειρότερο τρόπο για να αποδείξει την υποτιθέμενη θρησκευτικότητά της. Ορκίζεται επιδεικτικά στη Βουλή, αν και συνεργάζεται με ένα κόμμα που πάγια υποστηρίζει την ανεξιθρησκεία, την ισότιμη μεταχείριση των πολιτών και τον χωρισμό Εκκλησίας και Κράτους. Οι θρησκευτικές τελετές στη Βουλή, παραβιάζουν κατάφωρα και τις 3 αυτές αρχές της Αριστεράς αλλά και του δημοκρατικού Κέντρου, που από το 1974 μέσω της ΕΔΗΚ του Γ. Μαύρου, είχε ταχθεί μαχητικά υπέρ του χωρισμού. Μάλιστα ο αντιστασιακός βουλευτής του ο ηρωϊκός αεροπόρος Αναστάσιος Μήνης είχε διαμαρτυρηθεί-μόνος από ολόκληρη τη Βουλή-για την παρουσία του χουντικού αρχιεπισκόπου Σεραφείμ και αρνήθηκε να ορκιστεί. Η ορκωμοσία εκθέτει την κα Κανέλλη και ως χριστιανή, αφού είναι γνωστό πως με απόλυτη σαφήνεια και κατηγορηματικότητα ο Χριστός αλλά και ο αδελφόθεος Ιάκωβος, απαγορεύουν τον όρκο. Οι ειλικρινείς πιστοί αρνούνται να δώσουν όρκο, (έχουμε και στην Ελλάδα περιστατικά τιμωρίας τους από την Πολιτεία γι’ αυτό) και μια συνεργαζόμενη με κομμουνιστές βουλευτίνα, επιλέγει αυτόν την φαρισαϊκό τρόπο για να δείξει στους ψηφοφόρους πως είναι ευσεβής και πιστεύοντας-με το μυαλουδάκι που κουβαλάει-πως έτσι μπαίνει στο μάτι της αριστερής διανόησης που τόσο αντιπαθεί. Στα ίδια πλαίσια πρέπει να εντάξουμε και το επιδεικτικό καλογερικό κομποσκοίνι που συνοδεύει το τσιγάρο που με τόση προκλητικότητα «γράφει» κι αυτό στο τηλεοπτικό γυαλί, σε μια σκηνοθετημένη παράσταση επαναστατικού αντικομφορμισμού.
Η διακηρυγμένη εκτίμησή της προς τον μακαρίτη αρχιεπίσκοπο Χρήστο Παρασκευαΐδη, δεν συμβιβάζεται με την επίσημη αντίθεση του ΚΚΕ στη Χούντα και στον εθνικισμό. Αλλά και η χριστιανική της ιδιότητα, αν ήταν ειλικρινής, θα έπρεπε να της απαγορεύει να θαυμάζει τον αρχιεπίσκοπο με τα 600 χρυσά μανικετόκουμπα, τον πνιγμένο σε κάθε λογής σκάνδαλα, με μια αμαρτωλή αυλή, που ζούσε μια προκλητικά πολυτελή ζωή, και που είχε καταγγελθεί για τόσα πολλά που υπερβαίνουν τις δυνατότητες αυτού του άρθρου. Είναι χαρακτηριστικό πως ακόμη και η ξεφωνημένη «Αλληλεγγύη», που επέσυρε ακόμη και την (παροδική, αφού δεν ξαναζήτησε πίσω τα 5,6 εκατ. ευρώ των σάπιων κοτόπουλων) αγανάκτηση της Ντόρας Μπακογιάννη, προκαλούσε θαυμασμό στην κα Κανέλλη:«Τον κ. Χριστόδουλο επισκέφθηκε η κ. Λ. Κανέλλη. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης ο Μακαριώτατος ενημέρωσε την κ. Κανέλλη για τις πρωτοβουλίες συμπαράστασης στους εμπερίστατους αδελφούς μας στη ΝΑ Ασία που ανέλαβε η Εκκλησία μας, με όχημα την Μ.Κ.Ο.“Αλληλεγγύη”, αμέσως μετά την πρωτοφανή τραγωδία που έπληξε την περιοχή. Από την πλευρά της, η κ. Κανέλλη εξέφρασε την ικανοποίησή της για την άμεση και αποτελεσματική κινητοποίηση της Εκκλησίας της Ελλάδος, αλλά και για την ορθολογική και διαφανή διαχείριση του ανθρωπιστικού υλικού και του ποσού που συγκεντρώθηκε από προσφορές πολιτών. Εξήρε δε την αλληλεγγύη που η Εκκλησία μας και ο λαός μας επέδειξαν και επιδεικνύουν στο πλευρό των πληγέντων συνανθρώπων μας». http://www.parembasis.gr/2005/05_01_24.htm
Η δημοσιογραφική συνεργασία της με τον ακραιφνή πατριώτη αλλά αμελή περί τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις μετέπειτα κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του Λάος κ. Αιβαλιώτη, που φέρεται πως υπέγραφε με το ψευδώνυμο Κυδωνιάτης, αποτελεί σκάνδαλο και για το πρόσωπο αλλά πολύ περισσότερο για το περιεχόμενο των άρθρων του: «Λιγότερο γνωστή είναι η σύνδεση του ίδιου προσώπου με τον μυστηριώδη «Κώστα Κυδωνιάτη», βασικό αρθρογράφο του περιοδικού «Νέμεσις» της Λιάνας Κανέλλη επί μία εξαετία (1997-2003). Η ταύτιση των δύο προσώπων έχει γίνει δεκτή σε πρώτο βαθμό από τα ελληνικά δικαστήρια, χωρίς η υπόθεση να έχει τελεσιδικήσει. Και από μόνη της, πάντως, η αρθρογραφία του «Κυδωνιάτη» παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον, καθώς αποτυπώνει τις περίεργες συμπλεύσεις που διαδραματίζονται στο πλαίσιο του ευρύτερου «πατριωτικού χώρου». Απλοελληνικά: Το περιοδικό της κατ’ εξοχήν μαχητικής και εξωστρεφούς βουλευτίνας του ΚΚΕ, ενός κόμματος που περιορίζει μέχρις ασφυξίας τον εσωκομματικό διάλογο μεταξύ των μελών του, «στήθηκε» πολιτικά πάνω στις «αποκαλύψεις» και τις «αναλύσεις» ενός προπαγανδιστή των πιο ακραίων θέσεων της σκληροπυρηνικής δεξιάς. Προβάλλοντας ταυτόχρονα τα στελέχη εκείνα της Ν.Δ., για τα οποία εργαζόταν τον ίδιο καιρό ο σημερινός βουλευτής του ΛΑΟΣ! «.http://www.iospress.gr/ios2008/ios20080504.htm
Πρόσφατα τέθηκε στη Βουλή το ζήτημα του συμφώνου συμβίωσης των ομοφυλόφιλων. Η στάση του ΚΚΕ στο θέμα αυτό, έχει κάτι από την υποκρισία των ομοφυλόφιλων επισκόπων, αφού και στις δικές του τάξεις στεγάζονται άνθρωποι αυτού του προσανατολισμού, μερικοί μάλιστα και κορυφαίοι του πνεύματος. Το ΚΚΕ η ΝΔ και το Λάος αντιτάχτηκαν και η κα Κανέλλη δεν διαφοροποιήθηκε. Όμως παλιότερα είχε διατυπώσει τολμηρότερες θέσεις σε τέτοια ζητήματα. στο ένθετο της «Ελευθεροτυπίας», αρχές του ’90. Ασφαλώς δικαιούται να έχει από τότε συντηρητικοποιηθεί. Η ίδια αν και πιστή χριστιανή δεν έχει φτιάξει οικογένεια με την κλασσική έννοια του όρου. Δικαίωμά της που δεν μας αφορά και δεν θα το έθιγα αν δεν ήταν ήδη γνωστό και η ίδια δεν είχε πληροφορήσει γι’αυτό την κοινή γνώμη. Έχει κάνει γνωστό πως έχει υιοθετήσει παιδί χωρίς να έχει σύζυγο. Αυτή η γενναία κίνηση δεν είναι εύκολη για άλλες γυναίκες, που δεν έχουν τη δική της κοινωνική θέση. Είναι φανερό πως διαπνέεται στο ζήτημα αυτό από προοδευτικές ιδέες. Θα ήταν καλό να υποστήριζε και στη Βουλή το δικαίωμα και των ομοφυλόφιλων να συμβιώνουν με έννομα δικαιώματα, και να υιοθετούν και παιδί. Αν μια γυναίκα μόνη δικαιούται να το κάνει γιατί δυο γυναίκες που συμβιώνουν να μην μπορούν; Επειδή είναι λεσβίες; Αυτό θα ήταν ρατσιστικό.
Λιτανεία oρθοδόξων κομμουνιστών.
Μπορεί να έχω άδικο, αλλά ομολογώ πως τα ελληνικά και το συντακτικό της κας Κανέλλη με δυσκολεύουν. Ο προφορικός της λόγος μου ακούγεται ασυνάρτητος, λεξιθηρικός και επιθετικός. Διακόπτει, μεγαλοφωνεί, αγανακτεί, καταγγέλλει, λοιδορεί, δογματίζει, δεν σηκώνει μύγα στο σπαθί της, κυνηγά τις εντυπώσεις, με φτηνιάρικους εξυπνακισμούς, που κάνουν τον κοσμάκη του Δημοτικού, να τη θαυμάζει ως ρήτορα. Αντιγράφω: «Ο Αλέξης Τσίπρας είναι μια trendy επιλογή για ένα emo κόμμα». Η βουλευτής του ΚΚΕ θεωρεί ότι συνεργασίες χωρίς απλή αναλογική «είναι ή αποσπασματικές ή “στο απόσπασμα”», ενώ για το ενδεχόμενο αλλαγής γραμματέα στο ΚΚΕ ξεκαθαρίζει: «Η θέση αυτή δεν σημαίνει “πρώτο τραπέζι πίστα”». Γιατί «το ΚΚΕ είναι μεγάλο κόμμα, δεν είναι megalicious… Για τη συνεργασία του ΚΚΕ με τον ΣΥΝ, αναφέρει: Αν το ασανσέρ για να ανέβει «ο άνθρωπος πάνω από τα κέρδη» είναι η χρηστή διαχείριση του καπιταλισμού, το ΚΚΕ προτιμάει την κατεδάφιση του οικοδομήματος. Ούτε σκοτίζεται να πουλάει ως σουβενίρ τα απομεινάρια του εποικοδομήματος. Να λείπει το βύσσινο! Λαϊκή εξουσία χωρίς να βάλεις χέρι στα μέσα παραγωγής είναι στρας στο σάβανο των λαϊκών αγώνων…». http://proletariakon.blogspot.com/2008/07/blog-post_21.html
Θα περίμενε κανείς πως η περιπετειώδης «Μεγάλη πορεία» της κας Κανέλλη από την ΟΝΝΕΔ στο ΚΚΕ μέσω ΚΟΔΗΣΟ, με ενδιάμεσο σταθμό μια ανιδιοτελή δημοσιογραφική φιλία με την κα Δήμητρα Λιάνη Παπανδρέου τον καιρό της παντοδυναμίας της, θα καθιστούσαν την κα Κανέλλη πιο προσεκτική στις επιδείξεις επαναστατικής καθαρότητας. Υπάρχουν άλλωστε και αυτά που μας θυμίζει το ΒΗΜΑ: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=46&ct=34&artId=96996
Κυκλοφορεί με μια πολυτελέστατη Mercedes, είχε γίνει σύμβουλος της κας Λιάνη Παπανδρέου, και συμμετείχε στη διαφημιστική εκστρατεία της Telestet με το σύνθημα «Η επανάσταση άρχισε». Θυμάμαι και την υποκλοπή των e-mail της κυρίας Μαργαρίτας Παπανδρέου: «…σε δύο συνεχή τεύχη του, το περιοδικό “Νέμεσις” (τ. 12. Δεκέμβριος 2000 και τ.13, Ιανουάριος 2001) δημοσιεύει ηλεκτρονικά μηνύματα που αντάλλαξαν μεταξύ 1998 και 1999 η Μαργαρίτα Παπανδρέου με τον γιο της Γιώργο, δύο παλιότερα φαξ που έστειλε η Μαργαρίτα Παπανδρέου σε αμερικανό δικηγόρο της (Σεπτέμβριος 1996), μήνυμα της ίδιας προς τον Στάνλεϊ Σάινμπαουμ (1998 ) και μήνυμα της Φράνσις Κόναλι προς τον Νίκο Παπανδρέου ( 1998 ). Η εκδότρια του “Νέμεσις” δεν αρνείται ότι τα δημοσιεύματά της συνιστούν προϊόν υποκλοπής, αντιθέτως περηφανεύεται γι’ αυτό, κλείνοντας χαρακτηριστικά το πρώτο της κείμενο με τα λόγια “Καληνύχτα, Μαργαρίτα. Οι χάκερ σε χαιρετούν, ευτυχώς”. (Ιός-Ελευθεροτυπία, 4/2/2001).
Το δικαστήριο αρχικά δικαίωσε την κα Κανέλλη. Προσωπικά όμως θεωρώ την υποκλοπή της αλληλογραφίας μητέρας-γιου, και γενικά την υποκλοπή ιδιωτικών συνομιλιών ανέντιμη πράξη που τραυματίζει τα ατομικά δικαιώματα, ιδιαίτερα όταν όπως εδώ, δεν αποκαλύπτεται κάποιο αδίκημα. Αντιγράφω όμως και από το Ριζοσπάστη (3.3.2001):«Ακολούθως κατέθεσε η Λιάνα Κανέλλη, υπερασπιζόμενη η ίδια ως μάρτυρας τον εαυτό της. «Πρόθεσή μου - τόνισε - δεν ήταν να ξεκινήσω ένα γυναικοκαυγά. Δε θέλω να εξοντώσω κανένα. Δε θα με ενδιέφερε αν οι επιστολές ήταν συνταγές για κουλουράκια. Αφορούσαν, όμως, εθνικά και πολιτικά ζητήματα. Εξεπλάγην από τις πολιτικές παρεμβάσεις της κ. Παπανδρέου. Όταν μια μητέρα λέει στο γιο της υπουργό Εξωτερικών ότι “δεν μπορείς να αποφασίσεις μόνος σου”, τότε ως πολίτης έχω πρόβλημα. Το πρόσωπο του Ανδρέα Παπανδρέου το έχω τιμήσει επί 27 ολόκληρα χρόνια. Δεν έχω γράψει κάτι γι’ αυτόν, ούτε την εποχή του Ειδικού Δικαστηρίου…… Σε ερώτηση της συνηγόρου της Μ. Παπανδρέου «τι θέλατε να αποδείξετε με τη δημοσίευση;», η Λ. Κανέλλη απάντησε: «Ότι η Μ. Παπανδρέου έχει σχέση με τον αμερικανικό παράγοντα, εξαιτίας του οποίου μπορεί να υπάρξουν αλλαγές στην εξωτερική πολιτική της χώρας μας και αλλού».http://www2.rizospastis.gr/story.do?id=690435&publDate=3/3/2001
Έχει τα επιχειρήματά της η κα Κανέλλη και συμπαρασύρει το «Ριζοσπάστη» για πρώτη φορά στην ιστορία του (ελπίζω και τελευταία) στην υποστήριξη υποκλοπών. Στην προσπάθειά της όμως να δικαιολογηθεί, ομολογεί πως δεν έγραψε σε βάρος του Α. Παπανδρέου την εποχή Κοσκωτά. Αποφεύγει βέβαια να εξηγήσει πως υπήρχε τότε η συνεργασία της με την κα Δήμητρα Λιάνη. Με όλες αυτές λοιπόν τις περγαμηνές εγκαλεί στα φιλικά τηλεοπτικά παράθυρα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ με αγωνιστικές διαδρομές και περγαμηνές που η κυρία Κανέλλη δεν έχει δει ούτε στον ύπνο της.
Τελικά «με απόφαση του Πολυμελούς Εφετείου, η βουλευτής του ΚΚΕ Λ. Κανέλλη υποχρεούται να καταβάλει στην Μαργαρίτα Παπανδρέου, μητέρα του αρχηγού του ΠΑΣΟΚ Γιώργου Παπανδρέου, 30.000 ευρώ, επειδή, ασκώντας το δημοσιογραφικό της καθήκον, δημοσίευσε τον Δεκέμβρη και Γενάρη του 2001 στο περιοδικό ΝΕΜΕΣΙΣ πέντε επιστολές της Παπανδρέου, δύο προς το γιο της Γιώργο Παπανδρέου, μια προς ένα φίλο της και δύο προς δικηγόρο». («Ριζοσπάστης», 30.11.’05).http://www2.rizospastis.gr/story.do?id=3131992&publDate=30/11/2005
Η κα Κανέλλη βλάπτει το ΚΚΕ. Μπορεί να του προσπορίζει βραχυπρόθεσμα κάποιες απολίτικες (ή βαθειά συντηρητικές) ψήφους τηλεθεατών, αλλά διαβρώνει μακροπρόθεσμα την αριστερή φυσιογνωμία αυτού του κόμματος που δυστυχώς συχνά δίνει και από μόνο του λαβή για κριτική από αριστερά. Υπάρχει και η τραυματική συνεργασία με τον θεοσεβούμενο πατριώτη κ Ζουράρι, ο οποίος αργότερα συνεργάστηκε με τη ΝΔ. Όλα αυτά προκαλούν αναπόφευκτους συνειρμούς: «..Μεταξύ άλλων στα έδρανα της Βουλής, για λογαριασμό του ΛΑΟΣ κάθονται, ο κ. Μάκης Βορίδης (πρώην αρχηγός του Πατριωτικού Μετώπου και φίλος του κ. Ζαν-Μαρί Λεπέν), ο κ. Αδωνις Γεωργιάδης και ο αστράτευτος κ. Κώστας Αϊβαλιώτης. Ο κ. Καρατζαφέρης θεωρεί ότι υπάρχουν υποψήφιοι ψηφοφόροι για το κόμμα του, ακόμη και στο ΚΚΕ. Η πατριωτική ρητορική της πρώτης σε ψήφους και διάσημης βουλευτή του κόμματος κ. Λιάνας Κανέλλη, δικαιολογεί, ενδεχομένως, αυτή την άποψή του. http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_politics_1_02/03/2008_261438
Μπορεί το ΚΚΕ να βαυκαλίζεται από τη συγκυριακή δημοσκοπική επιβράβευση της πολιτικής του από νοικοκυραίους της ΝΔ, αλλά οι αριστεροί φίλοι του ανησυχούν και δεν συμμερίζονται την πολιτική του. Ένας από αυτούς, ίσως το βαρύτερο όνομα διανοούμενου στις λίστες των υποψηφίων βουλευτών του, ο καθηγητής κ. Ρούσης είναι ιδιαίτερα επικριτικός και για τη σταλινική στροφή του («…Σύντροφοι, Με πόνο ψυχής διαπιστώνω ότι οι Θέσεις της ΚΕ, επιβεβαιώνουν την εκτίμηση μου περί σταλινικής στροφής του Κόμματος…») http://www.marxismos.com/content/view/333/80/
Θα το πω και σημειολογικά. Το ΚΚΕ έχασε το Μήτσο Κωστόπουλο για χάρη της Γαρουφαλιάς Κανέλλη.Νομίζω πως η ευθύνη εκείνων των στελεχών, μελών και ψηφοφόρων του ΚΚΕ, που διαφωνούν αλλά δεν αντιδρούν, είναι μεγάλη. Η Αριστερά χάνει για άλλη μια φορά το τραίνο να προσφέρει στους πολίτες μια σοβαρή, ρεαλιστική, ενωτική και αποτελεσματική πρόταση, τώρα που το καπιταλιστικό σύστημα περνά παγκόσμια κρίση και που ο ελληνικός επαρχιακός δικομματισμός περιφέρει τα ράκη του. Είναι κρίμα τόσοι αγώνες, τόσες θυσίες, τόσες ιδέες, να πάνε χαμένα από στενόμυαλους υπολογισμούς προσωπικής πολιτικής επιβολής.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)