Τρίτη 7 Απριλίου 2009

ΠΟΙΑ ΑΝΑΤΡΟΠΗ

Θέλω να ευχαριστήσω τον δημοτικό σύμβουλο κ. Δ. Χύτα ( πρώην πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου) για το σχόλιό του και τα καλά του λόγια. Συμφωνώ ως ένα βαθμό με τις διαπιστώσεις του που υποκρύπτουν μια αίσθηση απογοήτευσης για την υπάρχουσα κατάσταση (ας την περιορίσουμε σε τοπικό επίπεδο).
Αλλά εδώ προφανώς εδώ υπάρχει διάσταση λόγων και έργων. Γιατί στο σχόλιο του εκτιμά ότι η ανατροπή του συγκεκριμένου συστήματος αποτελεί μονόδρομο. Όμως ο ίδιος
αποτελεί και ως αυτοδιοικητικός και ως τοπικός πολιτικός παράγοντας μέρος αυτού του συστήματος. Στο Δήμο ειδικότερα είναι από τα σημαίνοντα στελέχη από τη λεγόμενη ηγετική ομάδα. Συμμετέχει στην λήψη των αποφάσεων. Στρέφεται ενάντια σε μια πραγματικότητα που διαμορφώνει και ο ίδιος. Ή επιεικώς στην πράξη δεν κάνει τίποτα για να την αλλάξει .Και έχει ευθύνη και ο ίδιος γιατί επέτρεψε την διολίσθηση της αυτοδιοικητικής του παρουσίας σε προσωπική βεντέτα.
Βεντέτα με το Ν. Βλαδίκα ,βεντέτα με τον Δ. Παπλιάκα ,βεντέτα με τον Π. Αραμπατζή κλπ. Αποτελεί μέρος ενός συνεχούς και ανατροφοδοτούμενου σκηνικού έντασης και διχασμού σε τοπικό επίπεδο. Με πρωταγωνιστές τα ίδια πρόσωπα.. Δικαστήρια για ψύλλου πήδημα ,δημόσιες υβριστικές συμπεριφορές, υποτιμητικοί χαρακτηρισμοί ,κούραση...
Η ταύτιση όμως των δημόσιων πολιτικών παθών με παρασιτικές διαμάχες και προσωπικές βεντέτες στο εσωτερικό του μικρόκοσμου της τοπικής εξουσίας ευνοεί τη συνάντηση της λαϊκής δυσφορίας με την παθητικότητα. Η υπαρκτή δυσφορία δεν μετατρέπεται σε πρώτη ύλη μιας διαφορετικής συλλογικής συνείδησης αλλά σε έναν παραλυτικό μηχανισμό αγανάκτησης μεμονωμένων ανθρώπων. Μια επικαιρότητα που αναλώνει πρόσωπα, υπολήψεις, ονόματα τείνει να «καταναλώσει» με μολυσματική ταχύτητα και τις όποιες σοβαρές διαθέσεις για αντίσταση στους κανόνες του παιχνιδιού. Και από την άλλη, η συνεχής παρουσία του σκανδάλου δίνει την εντύπωση στους πολίτες ότι "η ελληνική κακοδαιμονία" είναι μια αιώνια και ακλόνητη πραγματικότητα, μια ακαταμάχητη μοίρα. Αυτή ακριβώς η εντύπωση ευνοεί την κοινωνική αδράνεια και συγχρόνως την εθελούσια "αναχώρηση" των ατόμων από αυτό που φαντάζει στα μάτια τους ως «τρελοκομείο».
Μόνο η αποκατάσταση του νοήματος της αυθεντικής δημόσιας σύγκρουσης γύρω από τα μεγάλα προβλήματα μπορεί να σπάσει το κέλυφος της δημοτικής πολιτικής κατατονίας. Για να συμβεί αυτό, ωστόσο, χρειάζεται ενεργοποίηση νέων συμβολικών αναφορών, ικανών να εμπνεύσουν, με θετικό τρόπο, τη συλλογική κινητοποίηση. Όλο το ηθικοπολιτικό μας πρόβλημα νομίζω ότι περικλείεται σε αυτό το δύσκολο στοίχημα».
Ας σκεφτούμε λίγο. Το πρόβλημα δεν είναι η Μήκα, Ο Βλαδίκας ή κάποιος άλλος. Το ερώτημα που θέτω είναι:
Ποια κοινωνία και ποια αυτοδιοίκηση διαμορφώνεται μέσα στις σημερινές συνθήκες, κοινωνικής δυσφορίας και ατομικής αδιαφορίας, πολιτισμικής στασιμότητας και διασπάθισης των συλλογικών αγαθών της ζωής μας;
Στο δήμο Νιγρίτας ,ποιες πολιτικές προγραμματικές προτάσεις, ποιες θεσμικές διαρθρωτικές αλλαγές, ποιες δυνάμεις, θέλουν και μπορούν να αντιμετωπίσουν δημιουργικά τον πολιτικό μαρασμό, τη θεσμική ανυποληψία, την κοινωνική αναστάτωση, που διαβρώνουν σταθερά την ατομική και συλλογική συνείδηση των πολιτών;
Όλοι είναι έντονα υποψιασμένοι για το «τι τρέχει», αλλά εντελώς αμήχανοι για το «τι θα γίνει». Η κρίση περιφέρεται ανέλεγκτη και διαλυτική και κανείς δεν αναλαμβάνει την ελάχιστη ευθύνη για τίποτε. Καμιά δημοτική αρχή , κανείς δήμαρχος και κανένα κόμμα δεν θέλει να δώσει λογαριασμό για τίποτε. Όλοι είναι στρατηγοί της επιτυχίας, λες και η κρίση προέκυψε ξαφνικά.
Όλοι ξέρουν και πράττουν το σωστό, αλλά φταίνε οι άλλοι που δεν θέλουν να το αναγνωρίσουν. Όλοι κατέχουν τη μια αλήθεια και τη συνταγή επιτυχίας!
Οι κομματικές δημαγωγίες και οι παραταξιακές μυθολογίες, δημιούργησαν , το κοινωνικό, πολιτικό και πολιτισμικό έλλειμμα της συλλογικής ζωής, τις νοσηρές εστίες στη θεσμική και καθημερινή πραγματικότητα. Δεν υπάρχει πολίτης που να μη κάνει τις παραδοχές αυτές.
Έχουν, όμως, και οι πολίτες τις ευθύνες τους γιατί αυτοί συντηρούν κι ανακυκλώνουν αυτό το ξέπνοο σκηνικό, με τις επιλογές σκοπιμότητας, ανάγκης, συνήθειας ή στείρας ταύτισης που κάνουν.
Ανατροπή λοιπόν κ. Χύτα ναι αλλά με ποιο περιεχόμενο;

ΑΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΣΗΜΑΙΝΕΙ
§ Μέτωπο ενάντια στην αντίληψη και πρακτική ότι η Δημοτική Αρχή αποτελεί «ενός ανδρός (ή γυναικός) αρχή»,
§ Κατανομή ρόλων και αρμοδιοτήτων
§ Υπέρβαση της λογικής «δικός μας» και «δικός τους»
§ Ύπαρξη συγκεκριμένων ριζοσπαστικών στόχων στο επίκεντρο της αυτοδιοικητικής πολιτικής
§ Οριστική ρήξη με την αντίληψη του δήμου ως φορέα εξυπηρέτησης ρουσφετιών και πελατειακών σχέσεων.
§ Διαφάνεια στις οικονομικές λειτουργίες.(Σήμερα η διαχείριση εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ για έργα και προμήθειες αποφασίζεται από τη Δημαρχιακή Επιτροπή με συνοπτικές διαδικασίες)
§ Προώθηση ουσιαστικών συμμετοχικών διαδικασιών στην χάραξη των προτεραιοτήτων της δημοτικής πολιτικής, αλλά και στον έλεγχο της δημοτικής αρχής.
§ Προστασία του περιβάλλοντος και των δημόσιων χώρων από συμφέροντα. (Έχουμε τέτοια προβλήματα)
§ Προώθηση κοινωνικής πολιτικής ενάντια σε κάθε μορφή αποκλεισμών. Επεξεργασία σχεδίου τοπικής ανάπτυξης με προτεραιότητα το κοινωνικό όφελος
§ Διασύνδεση της δημοτικής αρχής με κάθε μορφής προοδευτικές και ριζοσπαστικές συλλογικότητες κοινωνικού, οικολογικού και πολιτιστικού χαρακτήρα.
§ Αγώνες για ένα διαφορετικό Δήμο που να συνδέονται με τους αγώνες για να αλλάξει η κατάσταση της δημόσιας παιδείας και της δημόσιας υγείας, με τους αγώνες για την κοινωνική ασφάλιση, με τους αγώνες ενάντια στην περιστολή των δημοκρατικών δικαιωμάτων και ελευθεριών, με τους αγώνες ενάντια στον ρατσισμό και στον πόλεμο.
§ Απόρριψη της λογικής της απλής διαχείρισης της εξουσίας
ΤΟΤΕ ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ.........

11 σχόλια:

  1. stin pragmatikotita i anatropi pou epikaleiste den tin kanate pote praxi oute se prosopiko epipedo oute se politiko, barethikame ithikoplastikes aidies apo antropous pou xrisimopoioun thesis, rolous, politika itheologimata gia na exypiretisoun stin pragmatikotita dikes tous anages....eutyxos yparxoyn kai kapoioi poy paramenoun romantikoi, idealistes pou den xepouloun tis axies tous kai pou den exoun tin mataiodoxia na tous to anagnorizoun oi alloi.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό κάπου το διάβασες ,αλλά τι σχέση έχει με τό άρθρο.Ευτυχώς (ή δυστυχώς) ούτε θέσεις είχα ούτε άσκησα εξουσία. Προφανώς δεν καταλαβαίνεις. Ποια ακριβως είναι τα ιδεολογήματα που εξυπηρετούν ιδιωτικές ανάγκες? Αν έχεις επιχειρήματα πες τα , αλλά μην αφέρεσαι σε ανθρώπους που δεν γνωρίζεις.
    Κατά τα άλλα εδώ στη Νιγρίτα, ιδεαλιστή ρομαντικέ είμαστε μια ωραία ατμόσφαιρα και δεν χρειάζεται να προβληματιζόμαστε... Ας γίνουν όλα για μας χωρίς εμάς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. φταινε τα τραγουδια μαs φταιει κι ο λυραρηs μα φταιει κι ο ιδιοs ο λαοs γιατι ειναι ΜΑΛ....ΡΗΣ Υ.Σ τελικα χωριs φωτορομαντζο δεν περπαταει.......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το ότι δεν άσκησες διοίκηση είναι ολοφάνερο. Αν το είχες κάνει δεν θα αντιμετώπιζες την υπόθεση Δήμος - με τα απλά και σύνθετα προβλήματα που προκύπτουν καθημερινά και τα ασήκωτα βαρίδια του δικού μας και των άλλων ΟΤΑ - με την κατά τα άλλα εξαίρετη έκθεση ιδεών που προηγήθηκε.
    Το κείμενο σου θα είχε εξαιρετικά αποτελέσματα σε αριστερίζουσες φοιτήτριες .
    Αν έρθει κάποιος στο γραφείο μου που έχει πρόβλημα με τον αναδασμό της Νομαρχίας ή του έχουν χρεωθεί λογαριασμοί ύδρευσης του 2006 που έχει πληρώσει ή του χρωστάμε λεφτά από 3 χρόνια που αδυνατούμε να ξεπληρώσουμε ή δεν εξυπηρετείται απο κάποιον υπάλληλο που συστηματικά λουφάρει και εγώ του πω "Η υπαρκτή δυσφορία δεν μετατρέπεται σε πρώτη ύλη μιας διαφορετικής συλλογικής συνείδησης αλλά σε έναν παραλυτικό μηχανισμό αγανάκτησης μεμονωμένων ανθρώπων. Μια επικαιρότητα που αναλώνει πρόσωπα, υπολήψεις, ονόματα τείνει να «καταναλώσει» με μολυσματική ταχύτητα και τις όποιες σοβαρές διαθέσεις για αντίσταση στους κανόνες του παιχνιδιού....." θα με πλακώσει στο ξύλο και θα έχει και δίκαιο (και ας μη φταίω).
    Στην Νιγρίτα υπάρχει ένα απόφθεγμα που λέει "δλεια που δεν την έκανε ο πατέρας σου μην την καταπιάνεσε " .. Εκτός αν στη δική σου περίπτωση δεν ισχύει κάτι τέτοιο.
    Και κάτι άλλο : Αν θες να κάνεις χαβαλέ ΟΚ . Αλλά για μένα ο όρος "Ανώνυμη - Υπεύθυνη θέση - άποψη " είναι οξύμωρος. Αν θες τη γνώμη μου μείνε στη σάτιρα .Την δεχόμαστε όλοι και τη θεωρούμε συστατικό της Δημοκρατίας. Τα μανιφέστα όμως πρέπει να είναι συγκεκριμένα και επώνυμα.

    Κ.Χριστοδούλου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. "δουλεια που δεν την έκανε ο πατέρας σου μην την καταπιάνεσε " ..
    ΠΕΣΤΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗΓΟ ΣΟΥ ΑΥΤΟ. ΤΕΡΙΑΖΕΙ ΜΙΑ ΧΑΡΑ. ΓΙ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΠΡΟΚΟΒΕΤΕ, ΕΠΙΑΣΕ ΔΟΥΛΕΙΑ ΠΟΥ ΑΠΕΤΥΧΕ Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΣΕΝΑ ΕΙΝΑΙ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ, ΝΑ ΣΚΕΦΤΕΣΑΙ ΟΤΑΝ ΓΡΑΦΕΙΣ.
    ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΚΑΚΟ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΜΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΕΠΙΜΕΝΕΤΕ ΠΟΛΥ ΣΤΗΝ ΕΠΩΝΥΜΙΑ κ. ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ ΚΛΠ.
    ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ;
    ΤΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΧΕΤΕ;
    ο ΠΟΛΙΤΗΣ ΠΟΥ ΣΑΣ ΚΡΙΝΕΙ ΟΤΙ ΟΝΟΜΑ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ.
    ΛΑΒΕΤΕ ΥΠΟΨΙΝ ΤΑ ΛΕΓΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΚΟΙΤΑΞΤΕ ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΘΕΙΤΕ.
    Ο ΚΑΙΡΟΣ ΣΑΣ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΑΤΕ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΕ.
    ΜΕΙΝΑΤΕ ΣΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΕΣ ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ.
    ΤΟ ΑΝΩΝΥΜΗ ΘΕΣΗ ΔΕΝ ΑΠΟΚΛΕΙΕΙ ΤΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΗ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. min kourazese kai grafeis ta sxolia sou se 3 synexeies gia na fanei oti ta ypografei diaforetiko prosopo, sti nigrita zoume oloi gnorizomaste...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Προκομμένε η τεράστια διαφορά σου, στην αντίληψη και την νοοτροπία με την σημερινή δημοτική αρχή, είναι ότι εσύ θεωρείς την θέση του Δημάρχου επάγγελμα και όχι θέση προσφοράς στα κοινά. Συνήθως επάγγελμα την αιρετή θέση, την θεωρούν οι ερασιτέχνες και οι ανεπάγγελτοι και αυτοί που διψούν για αναγνώριση. Δεν χρειάζεται να χύνεις τόση χολή επειδή κανείς δεν αναγνωρίζει ότι εσύ ίσως να είσαι η σωτηρία του τόπου, δεν χρειάζεται να πικρένεσε που όλοι είναι τυφλοί και δεν βλέπουν τον ανώνυμο μεσσία. Αρκέσου στα κατεστημένα συγχαρητήρια του Χύτα. Κάτι είναι και αυτό.


    Υ.Γ.

    Οι επιτυχημένοι επαγγελματίες και άνθρωποι ξέρουν να είναι και ταπεινοί, γιατί όπως έχει πει και ο σεβασμιότατος Αθηνών και πάσης Ελλάδος, Ιερώνυμος, << τα κούφια στάχυα ανεμίζουν στον αέρα, ενώ τα γεμάτα, σκύβουν από το βάρος του καρπού το κεφαλάκι τους και περιμένουν τον θεριστή>>.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Το εμφανές έργο σας, έως τώρα, κ. Χριστοδούλου, ως δημοτική αρχή, περιορίζεται στη διαμόρφωση της οδού όπου διαμένει μία αιρετή και στην κατασκευή τυφλής οδού μπροστά από την υπό ανέγερση οικοδομή άλλου αιρετού. Στο δε αδιαφανές αλλά ογκώδες όπως υποψιάζομαι έργο σας συμπεριλαμβάνεται η μετά τυμπανοκρουσιών αποκάλυψη της υπεξαίρεσης χρημάτων από την εισπρακτική υπηρεσία του δήμου. Αυτό συνέβει πριν ένα και πλέον χρόνο αλλά έκτοτε ουδέν νεότερο. Μήπως το θέμα πάει για κουκούλωμα; Κάποιοι δημότες όμως κλήθηκαν να πληρώσουν.
    Περιμέναμε τουλάχιστον από εσάς κ. Χριστοδούλου ως αιρετός, διπλόμισθος, ενεργός και ανήσυχος πολίτης που είστε, πολύ περισσότερα.
    Δυστυχώς απογοητευτήκαμε αλλά και αγανακτήσαμε και από την παράταξή σας και από εσάς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πολύ καλό το μανιφέστο του Τριαντάφυλλου

    αλλά ας μας πεί... Ποια κοινωνία και ποια αυτοδιοίκηση διαμορφώθηκε μέσα στις χθεσινές συνθήκες, κοινωνικής δυσφορίας και ατομικής αδιαφορίας, πολιτισμικής στασιμότητας και διασπάθισης των συλλογικών αγαθών της ζωής μέσα απο τις ιδεόλογίες που μέχρι πριν λίγα χρόνια φανατικά υποστήριζες στις πρώην σοσιαλιστικές χώρες? Αλλά και Ποια κοινωνία και ποια αυτοδιοίκηση διαμορφώθηκε μέσα στις χθεσινές συνθήκες, κοινωνικής δυσφορίας και ατομικής αδιαφορίας, πολιτισμικής στασιμότητας και διασπάθισης των συλλογικών αγαθών της ζωής απο το 1982 έως το 1994 όταν οι ομοιδεάτες σου κυβερνούσαν το Δήμο Νιγρίτας? Τά ρουσφέτια πρώτοι εσείς τα διδάξατε στο Δήμο Νιγρίτας. Πόσοι υπάλληλοι,ποιου ιδεολογικού χώρου και με ποιά κριτίρια διορίστηκαν στο Δήμο επι των ημερών σας κύριε Blogger? Ποιος και εκφράζοντας ποιά ιδεολογία συναλλάχθηκε με τη δεξιά στο Δήμο Νιγρίτας για να κερδίσει τις εκλογές και ποιά ήταν τα ανταλλάγματα?
    κατα τα λοιπά καλά τα μανιφέστα και η αριστερή ψευτοκουλτούρα αλλά η αριστερά πέρασε απο το δήμο Νιγρίτας και τα αποτελέσματα της πολιτικής της τα πληρώνουμε έως και σήμερα! (βλεπε εμψυχο δυναμικό Δήμου, ξενοδοχείο Γερακίνα, βιολογικός καθαρισμός,κτλ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή