Παρασκευή 20 Μαρτίου 2009

Η ανωνυμία των blogs

Έλαβα ένα σχόλιο από τη δήμαρχο Νιγρίτας κ. Μήκα αναφορικά με την ανάρτηση που αφορά στην Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΓΗΣ. Ευχαριστώ για τα καλά της λόγια . Επειδή, ευγενικά είναι αλήθεια θέτει το ζήτημα της ανωνυμίας του bloogger θα ήθελα να καταθέσω την άποψη μου για να ένα ζήτημα που είναι επίκαιρο την περίοδο αυτή
Μας ζητάνε σε όλη μας την ζωή να είμαστε Ανώνυμοι. Να μην ξεχωρίζουμε . Να μην διαφέρει η φωνή μας , αλλά και η γνώμη μας να είναι σχεδόν η ίδια με τις ομάδες που επώνυμα μας εκπροσωπούν. Να χανόμαστε μέσα στο πλήθος και για δεκαετίες να κυκλοφορούμε επιζητώντας «συνειδητά» την ανωνυμία που έραψαν στα μέτρα μας . Μέχρι που κάποια στιγμή χρησιμοποιούμε την τιμωρία-Ανωνυμία για να εκφράσουμε τις δικές μας σκέψεις, τις δικές μας θέσεις αλλά πάνω απ’ όλα τις δικές μας αλήθειες. Έρχεται όμως η στιγμή που η Επωνυμία θίγεται από την Ανωνυμία σου. Ήρθε η στιγμή που τώρα σου ζητούν να είσαι Επώνυμος όχι για να ξεχωρίσεις αλλά για να τιμωρηθείς που δεν τήρησες τα στερεότυπα και τους κανόνες
« Το διαδίκτυο -περίπου σαν επινόηση του Μπόρχες-αποβαίνει τόπος συνάντησης της ανθρωπότητας σε ό,τι ευγενές και απεχθές έχει».
Θα προσέθετα: Και ο καθένας μετέχει σε κάτι ευγενές ή σε κάτι απεχθές εφόσον το επιλέγει. Δεν υπάρχει καμιά μηχανή που σε μεταφέρει στα διαδικτυακά κανάλια. Πληκτρολογείς και μεταφέρεσαι σε αγαπημένες τοποθεσίες . Στην περίπτωση των blogs οι απόψεις δεν επιβάλλονται από τον ανώνυμο συγγραφέα τους. Γιατί περί απόψεων πρόκειται τις περισσότερες φορές. Και φαίνεται, για μένα, ότι αυτό είναι τελικά που ενοχλεί: η διατύπωση άλλων απόψεων που δεν μπορούν να ελεγχθούν από κανένα κέντρο.
Οι bloggers, στην πλειονότητά τους, με όνομα, γνωστό προσωπείο ή ψευδώνυμο εφόσον δεν πληρώνονται και δεν καθοδηγούνται από κάποιο κέντρο εξουσίας, και εφόσον δεν πλασάρουν τη δουλειά τους, είναι χομπίστες που απολαμβάνουν τις νέες μορφές και τα αγαθά της επικοινωνίας.
Γράφουν κυρίως απόψεις, σχολιάζουν με έναν άμεσο τρόπο την καθημερινότητά τους, απελευθερωμένοι από τη μάσκα της σοβαροφάνειας,.
Αυτές τις μέρες κλείνω 1 μήνα σε αυτό το blog. Είναι το πρώτο μου και δημιουργήθηκε σχεδόν φυσικά σε μια στιγμή που βίωνα εμπειρίες που ήθελα να μοιραστώ με τους άλλους,. Όλα αυτά στο περιθώριο της επαγγελματικής δραστηριότητας.
Ένα μήνα μετά, μου αρέσει να κρίνομαι όχι υπό τη φόρτιση (βλέπε προκατάληψη) του κύρους που φέρει ή δεν φέρει το όνομα. Άρα, επιλέγω σκόπιμα η προσοχή του αναγνώστη να πέφτει στις αξίες και στο ενδιαφέρον των όσων γράφω.
Μου αρέσει να κρίνομαι για τα γραφτά μου που υπηρετούν ενδεχομένως μια ατομική ματαιοδοξία, και που δεν εξαρτώνται από κάποιο άλλο συμφέρον ή ιδιοτέλεια.
Μου αρέσει να πειραματίζομαι με τα απωθημένα μου . Δεν θα βρίσω και δεν θα συκοφαντήσω ποτέ από αυτό το βήμα
Μου αρέσει λοιπόν ήσυχος πλοηγός του διαδικτύου να χαράζω πορείες, να στήνω το αυτί μου να ακούω με τον δικό μου τρόπο όσα συμβαίνουν γύρω μου και έκπληκτος να αναφωνώ:

«Ο κόσμος είναι πάντα καινούργιος μπροστά μου…»

4 σχόλια:

  1. Δεν μ’ αρέσει να κρίνω τους άλλους, αν όμως αυτό μπορεί στο ελάχιστο να ικανοποιήσει τη «ματαιοδοξία σου», το blog μας αρέσει, όπως και ο τρόπος που διάλεξες να μοιραστείς, αγωνίες, σκέψεις, απόψεις με άλλους όπως και πολλοί άλλοι bloger, άλλωστε είναι αλήθεια πως η ανωνυμία σου επιτρέπει να βγεις από τη σοβαροφάνεια που είναι διάχυτη στην ελληνική κοινωνία. Σε ότι με αφορά, δεν με ενοχλεί η επιλογή σου να διατυπώνεις ανώνυμα τις απόψεις σου, δυστυχώς δεν μπορώ να το κάνω εγώ, αποτέλεσμα αν θες της "θέσης" και του "ρόλου μου" όπως αυτός έχει ετεροπροσδιορισθεί από τα στερεότυπα. Αγγελική Μήκα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. aggela polu papa kai prologo poulas mia apo to na grafeis san triantafilos kai se mia na apantas sto mplok san aggelikh mhka sou aksizoun synxarithria gia to ntavatzilikh sou exeis kanei ton dimo ena atelioto mpourdelo sikw kai fuge.kala eisouna ekei sthn athina th htheles na kaneis edw na apolieis ergazomenous na iposxese erga kai politismo kai sthn ousia na kataferneis na kaneis mia trupa sto nero!!!!!loipon mazepse ta mantroskila sou apo thn nigrita kai ton mpoulo

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Toy antra toy polla vary poy einai ntirla kathe proi. isa....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΟΓΟΣ ΝΑ ΑΛΛΗΛΟΒΡΙΖΕΣΤΕ,Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΕΧΕΙ ΛΟΓΟ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΕΚΦΡΑΖΕΤΑΙ ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΟΣΜΙΟΣ.ΕΡΩΤΗΣΗ-΄ΠΟΣΑ ΕΡΓΑ ΤΡΕΧΟΥΝ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΜΑΣ?- ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΧΩΜΑΤΕΡΕΣ[ΝΙΓΡΙΤΑ-ΤΕΡΠΝΗ]?-ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ?(ΑΘΗΝΑ ΓΙΝΑΜΕ).ΓΙΑΤΙ ΤΟΣΟ ΘΡΑΣΣΟΣ-ΑΓΕΝΕΙΑ-ΑΣΥΝΕΝΟΗΣΙΑ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ Κ ΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ?ΑΦΟΥ ΟΛΟΙ ΚΟΠΤΕΣΤΕ ΓΙΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΓΙΑΤΙ ΑΛΛΗΛΟΚΑΤΗΓΟΡΕΙΣΤΕ?
    ΤΟ ΜΟΝΟ ΜΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΑΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΔΙΟΙΚΟΥΝ ΟΙ ΕΓΩΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΜΙΚΡΑ
    Η ΜΕΓΑΛΑ ΑΣΚΟΥΝΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ(ΝΤΕΜΕΚ).

    ΑπάντησηΔιαγραφή